OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent hos oss på Perido kommer ingen dag vara den andra lik. Här händer det något nytt hela tiden och det känns ofta som dagarna tar slut redan innan de börjat, något som kanske beror på att vi trivs och har roligt tillsammans - varje dag. Perido står för väl matchad kompetens och är ett mycket framgångsrikt företag verksamt inom konsulting, bemanning och rekrytering. Sedan starten 2003 har vi haft en kontinuerlig tillväxt med god lönsamhet. Detta tack vare att vi framgångsrikt och konsekvent tillgodosett våra kunders behov. Som ekonomiassistent hos oss kommer du bland annat att arbeta med löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra. Du har även mycket kontakt med kollegorna internt och med våra konsulter där du hjälper dem att svara på olika ekonomiska frågor. Du kommer vidare att ha ett nära samarbete med vår ekonomichef som kommer se till att du kommer in i vår verksamhet och våra rutiner på ett bra sätt och samtidigt känner dig trygg och säker i din arbetsroll. Har du lätt för att lära och en stark vilja att utvecklas inom ekonomiområdet så tror vi du kommer att trivas alldeles utmärkt hos oss. Det du inte kan från början kommer du nämligen att få lära dig av kompetenta, pedagogiska och trevliga kollegor. Kravprofil - Ekonomiutbildning, KY- eller gymnasieekonom - Erfarenhet av löpande bokföring - Har du kunskaper i Visma SPCS så är det meriterande - Har du kunskaper och/eller erfarenhet av arbete med löner så är det mycket meriterande - Brinnande intresse för MS Excel - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska Vi tror att du är en glad och utåtriktad person som är framåt och engagerad i allt du gör. Du är hjälpsam, lojal, nyfiken och vill ständigt utvecklas och lära dig något nytt. Som ekonom är du ansvarsfull, noggrann och professionell.