OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver förstärka vårt team med en ny ekonomiassistent. Hos oss har du möjlighet att jobba i ljusa trevliga lokaler med prestigelösa härliga kollegor i en familjär atmosfär. Detta är en perfekt tjänst för dig som har arbetat inom ekonomi i något år och brinner för att lära dig mer inom yrket.
Om jobbet
Nu söker vi på en ekonomiassistent till vårt team.
Ekonomiavdelningen består idag av en ekonomiansvarig och två ekonomiassistenter.
Du erbjuds en varierande roll där dina huvudsakliga arbetsuppgifter fokuserar på leverantörsreskontran. När du blivit varm i kläderna kommer även del av kundreskontran ingå i tjänsten.
Dina ansvarsområden kommer bland annat att vara: Registrera inkommande leverantörsfakturor, kontera och skicka ut för attest. Matcha fakturor mot inköpsorder. Leverantörsbetalningar och boka utbetalningar. Hantera kvitton och kortfakturor. Löpande bokföring, valutahantering och kontoavstämningar.
I rollen ingår även övrig administration i bolaget såsom att köpa in kontorsmaterial, hjälpa till att ta emot och skicka gods vid behov och diverse uppgifter.
Vem vi letar efter?
Vi tror att du är en person som arbetar som ekonomiassistent eller liknande nu och vill arbeta brett på en ekonomiavdelning. För oss är det viktigaste att vi hittar rätt person som både är van vid eget ansvar och även jobbar bra i ett team.
Då vi endast är 9 personer på vårt kontor är det viktigt att man är prestigelös och beredd på att hjälpa till där det behövs.
Du kommer att ha en bred roll där du kan påverka mycket själv. Som person ser vi att du är en positiv, engagerad och strukturerad person. Vi vill att du ska vara nyfiken på att lära dig nya saker och har en lösningsorienterad inställning.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss erbjuder vi dig ett varierande arbete där beslutsvägarna är korta och du har stor möjlighet att vara med och påverka processerna.
Arbetstiderna är kontorstid med flex. Företaget har kollektivavtal, företagshälsovård och friskvårdsbidrag. Arbetsplatsen är lättillgänglig och har goda kommunikationsmöjligheter, parkering direkt utanför kontoret.
Om vårt företag:
Företaget verkar inom det marintekniska området för både kommersiell sjöfart samt statliga myndigheter. Vi levererar allt från enskilda produkter till kompletta systemlösningar inom kommunikation och navigation för sjöfartsnäringen. Vi finns på 3 orter i Sverige och är 25 personer totalt på företaget.
Hur söker jag jobbet?
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Du söker tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök nu" bredvid eller på jeffersonwells.se. Där bifogar du ditt CV och personliga brev. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Jefferson Wells webbsupport på 0771-559920 eller via mail: contactcenter@jeffersonwells.se
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor ang tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fia Fagerlund på fia.fagerlund@jeffersonwells.se
Gå gärna in på LinkedIn och lägg till Fia Fagerlund. Välkommen med din ansökan!