OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du sinne för ekonomi och trivs med att arbeta i en internationell miljö? Är du strukturerad och en ansvarstagande person som har erfarenhet från administration, ekonomi och fakturering? Har du möjligtvis arbetat i SAP? Vi söker nu en administrativ person som vill arbeta med leverantörsreskontra och fakturahantering i sommar!
Vi söker en noggrann och självgående ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra som vill bli en del av Sibelcos ekonomiteam över sommaren. Vi tror att du som söker har en vana för att arbeta strukturerat och har förmågan att prioritera rätt saker i rätt tid. I rollen som ekonomiassistent kommer du att ha ansvar för att hantera och administrera fakturor från våra leverantörer och kunder med fokus på leverantörsreskontra. Du arbetar mot både Sverige & Finland där du hanterar finska fakturor vilket gör det starkt meriterande att kunna läsa och förstå finska. Arbetat innebär flera interna kontakter via telefon och mejl. Tjänsten är ett sommarvikariat med start i juni fram till sista augusti. Arbetet sker på vardagar mellan kl. 8-17 med möjlighet till flex och distansarbete.
Vi tror att du är strukturerad, noggrann och har mycket god förmåga att se till att fakturahanteringen fungerar på ett sätt som skapar ordning och trygghet. Att kunna arbeta med parallella administrativa uppgifter bör heller inte vara något problem för dig. Vi ser gärna att du som söker har en utbildning från högskola/universitet eller likvärdigt, företrädesvis inom ekonomi alternativt goda erfarenheter från arbetslivet. Det är meriterande om du har erfarenhet av SAP. Vi tror att du som söker är nyfiken och har en stor vilja att lära dig nya saker och vill utvecklas. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten är en visstidsanställning över sommaren och du blir anställd av Randstad men arbetar som konsult hos vår kund. Sista ansökningsdag är 2023-04-21. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sara Bakkioui på mail sara.bakkioui@randstad.se.
Välkommen med din ansökan på www.randstad.se
Ansvarsområden
Hantera, utreda och ta emot fakturor
Administrativa uppgifter
Skapa och underhålla kund- och leverantörsdata
Kvalifikationer
Förmåga att arbeta självständigt och i grupp på ett målinriktat och resultatinriktat sätt.
God initiativförmåga och självgående samt vara en problemlösare som har förståelse för sammanhang och konsekvenser.
Har god samarbetsförmåga och är ansvarstagande.
Mycket god kommunikativ förmåga, såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska.
Språkkunskaper i finska är meriterande, men inget krav
Om företaget
About Sibelco
Founded in 1872, we have grown into a multinational business with operations in 31 countries and an extensive multi-mineral portfolio. We work across a broad range of industries, anticipating and meeting our customers’ changing needs with innovative solutions that combine high-specification materials and dedicated technical support.
Everything we do is guided by our purpose: material solutions advancing life. Our products help to build homes, cities and vehicles; to support the supply of renewable energy, food and clean water; to create technologies such as smartphone display screens, printed circuit boards and semiconductors.
We do this within a robust sustainability framework, always balancing economic performance with environmental stewardship and social responsibility.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044