Ekonomiassistent, start omgående

Ekonomiassistent, start omgående

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Till en av Sveriges största fastighetsförvaltare söker vi nu en ekonomiassistent. En kombinerad roll där du kommer att arbeta dels med reskontraflödet och dels agera administrativt stöd till affärsområdeschefer.

Denna tjänst kommer att ge dig en intressant och bred roll hos en av Sveriges ledande aktörer inom bostadsutveckling och fastighetsförvaltning. En attraktiv arbetsplats med goda möjligheter till personlig utveckling. Du erbjuds ett fritt och självständigt arbete där du har stor möjlighet att vara med och påverka och utveckla förmågan att stärka varumärket inom kundens organisation och dess kunder. Företaget sitter r i fräscha lokaler mitt i centrala Stockholm.

Tjänsten är en heltidsanställning som konsult på Avanzera AB. För rätt person finns goda möjligheter till anställning hos vår kund. Som ekonomikonsult på Avanzera är du med och bidrar till framgång hos våra kunder.


Arbetsuppgifter:
• Rapportera till ekonomichef
• Kontrollera, kontera leverantörsfakturor och bevaka ej attesterade och betalda fakturor
• Fakturera, stämma av intäkter och hantera reskontra
• Hantera faktureringsunderlag och bevaka vidarefakturering
• Delaktig i månadsbokslut, reserveringar och analyser
• Superuser i våra system och processägare för hantering av kund- och leverantörsreskontra
• Kvittoredovisning och administration
• Ledningsstöd, bokningar av möten, konferenser och administration
• Vara behjälplig under och inför ledningsgruppsmöten
• Stötta chefer och medarbetare i ekonomifrågor och löpande rutiner inom området


Din bakgrund:
Vi tror att du som söker har någon form av eftergymnasial utbildning samt ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom ekonomi. Har du erfarenhet av Agresso, Alusta, IS Tools, Mercur eller Qlikview är det meriterande, men ej ett krav.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är positiv, drivande och nyfiken. För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt, strukturerat och fokuserat. Du har mycket energi och är engagerad som person. Vidare har du ett intresse av system och har lätt för att lära. För att trivas i rollen behöver du vara service-minded och kommunikativ.


Om oss:
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2022
  • Ansök senast: 14 oktober 2022

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


21 november 2024