OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en noggrann och driven ekonomiassistent?
Vi söker en interim ekonomiassistent för ett konsultuppdrag med start den 5:e augusti 2024 och som pågår till september 2025, placerat i centrala Stockholm, Norrmalm.
Om rollen
Som ekonomiassistent på reskontran kommer du att ha ansvar för att hantera och upprätthålla alla kund- och leverantörsfakturor och betalningar inom bolaget. Ditt arbete är avgörande för att säkerställa korrekta, effektiva och tidsenliga betalningar enligt bolagets riktlinjer och policyer samt bokföringslagen.
Arbetsuppgifter
Kund- och leverantörsreskontra: Granska, registrera och kontera fakturor i Maconomy. Säkerställa att betalningar sker enligt tidsplan och följer attestflödet.
Leverantörsregistrering: Granska och registrera nya leverantörer i Maconomy. Verifiera att leverantörerna är registrerade för F-skatt och moms.
Processförbättring: Initiera och hantera utvecklingen av kund- och leverantörsreskontran för att skapa en så effektiv funktion som möjligt.
Support: Vara en central kontaktpunkt för kund- och leverantörsfrågor inom organisationen och ge support och vägledning vid behov.
System:
Readsoft Online
Readsoft Fakturaportalen
Maconomy
Om dig
Vi söker dig som har cirka 3-5 års erfarenhet som ekonomiassistent. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har erfarenhet av att arbeta med större affärssystem och goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel. Erfarenhet av Maconomy är ett plus. Du är en framåtlutad person som trivs i en växande organisation.
Sök idag!
Har du frågor om rollen kontakta Matilda Zimdahl, Matilda.Zimdahl@eqonomy.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!