OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på deltid som varar i 12 månader med goda möjligheter till anställning. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Vilja Solutions har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Vilja Solutions en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
Vilja Solutions är en ledande leverantör av molnbaserade bankplattformar. Huvudkontoret är i Stockholm och deras utvecklingscenter beläget i Kina. De vänder sig främst till nischbanker och kreditmarknadsbolag och koncernen har idag cirka 70 anställda, varav 37 anställda i Sverige.
Viljas bankplattform erbjuder hög grad av självbetjäning, flexibilitet, öppna API:er och marknadens kortaste time-to-market, vilket möjliggör för deras kunder att enkelt skapa och lansera nya intäktsströmmar. Med en stark passion för teknik och kundfokus, strävar Vilja efter att leverera högkvalitativa resultat som uppfyller och överträffar kundernas förväntningar. Om du vill vara en del av ett familjärt och ambitiöst team som arbetar med de senaste teknikerna, kan Vilja Solutions vara rätt ställe för dig.
Arbetsuppgifter:
I rollen som ekonomiassistent arbetar du brett och stödjer ekonomiansvarig i stora delar av det dagliga ekonomiarbetet. Du arbetar med att kontrollera underlag från företagets redovisningsbyrå, du granskar fakturor och säkerställer att dessa är uppdaterade med korrekt kontering, dimension, kostnadsställe samt produkt och kund. Du ansvarar även för att följa upp på de fakturor som inväntar attestpåminnelse. Vidare arbetar du med hantering av utlägg, kontroll av tidsredovisning samt stöttar ekonomiansvarig i övrigt ekonomiarbetet.
I rollen som ekonomiassistent kommer du att få stor inblick i företagets ekonomiflöde och erbjuds stor möjlighet till att utvecklas inom området.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Studerar ekonomi på högskolan alternativt annan eftergymnasial utbildning
• Grundläggande kunskaper i Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann, och trivs i en roll där du får ta ägandeskap för att driva ditt arbete framåt. Du är en positiv och öppen person som har lätt att hantera människor och bygger relationer med din goda kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt, och ser lösningar snarare än problem tack vare din initiativrika sida. Vidare är du prestigelös och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse, med fördel innan sommaren.
Plats: Kungsgatan, Centrala Stockholm.
Lön: Enligt överenskommelse.
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund