OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PerformIQ
Om PerformIQ
PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag som tror att de bästa jobbkandidaterna i Sverige har varit aktiva inom en idrott eller föreningslivet. Alla vi anlitar från receptionister till toppledare, har jobbat stenhårt för att nå ett mål. Antingen på elitnivå eller på hobbybasis. Föreningslivet gör något med en människa. Vi kallar det den tysta skolan.
För mer information besök www.performiq.se
Företagspresentation
PerformIQ söker för kunds räkning en ekonomiassistent/administratör på deltid till en av våra kunder. Vår kund är ett internationellt företag som har funnits i över 60 år och är återförsäljare av reserv- och tillbehörsdelar till bussar och lastbilar. På kontoret i Malmö arbetar 15 personer. Uppdraget förväntas starta snarast möjligt och löpa på året ut till att börja med.
Tjänstebeskrivning
Som ekonomiassistent/administratör arbetar du i nära samarbete med ekonomichefen. Vanligt förekommande arbetsuppgifter för tjänsten är:
• Kontering och registrering av leverantörsfakturor
• Leverantörsreskontra
• Leverantörsbetalningar
• Matchning följesedel/inleverans mot faktura
• Månadsavstämningar kontoutdrag mot leverantörer
• Kundinbetalningar
• Inköp av kontors- och förbrukningsmaterial
• Inbetalningsregistrering
• Posthantering
• Växelsupport
I denna tjänst förväntas du hjälpa till där du behövs för stunden. Tjänsten kan komma att utvecklas med tiden och du kan få mer ansvar med exempelvis uppdatering av hemsidan, marknad och andra arbetsuppgifter under uppdragets gång.
Krav på person
För att vara rätt person för detta uppdrag ser vi att du har ett siffersinne och intresse för att jobba i en bred roll. En fördel är om du har ekonomiutbildning från gymnasiet för att självständigt kunna arbeta med ovanstående arbetsuppgifter. Det är ett krav att du har goda kunskaper i engelska då det är koncernspråket i bolaget. Du har vidare goda datakunskaper i framförallt excel. Har du kunskaper i SAP är det meriterande, men inte ett krav.
Som person ser vi att du är en positiv och prestigelös lagspelare som är hjälpsam och ser till hela bolagets prestation. Vidare är du noggrann, dedikerad och ser inga problem i att arbeta mot korta deadlines samt har en förmåga att kunna prioritera dina arbetsuppgifter. Vi ser även att du är ansvarsfull och vågar ta för dig när det behövs.
Vi värderar dina egenskaper högt och den personliga lämpligheten kommer vara avgörande vid tillsättningen av denna tjänst. Vi ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet, ange vilken idrott du har utövat och på vilket sätt det har påverkat dig som person.
Start: omgående
Omfattning: oktober till december med möjlighet till förlängning.
Arbetstid: flexibelt mellan 8-17. Halvdagar 3-4 timmar måndag till fredag
Plats: Malmö
Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos en av våra kunder. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Lina Beaman på 0733-537502. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17