Ekonomiassistent (Subledger Accountant)

Ekonomiassistent (Subledger Accountant)

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ny kollega till NBS Team Subledger.
NCC Business Services (NBS) är ett Shared Service Center som levererar finansiella tjänster till våra nordiska företag inom NCC-koncernen. Vi är cirka 100 anställda som arbetar i processorienterade team.

Rollen som ekonomiassistent
Som vår nya kollega kommer du att arbeta processorienterat i ett av våra fem Subledger-team för alla våra nordiska bolag (SE, DK, NO och FI) inom NCC Group.

Huvuduppgiften för denna roll och för teamet är second line support, att ge support och svara på frågor gällande hela AP- och AR-processer från NCC:s interna och externa intressenter. Vidare, kommer du att arbeta proaktivt med uppsättning av e-faktura med kunder och leverantörer samt med felhantering av e-fakturor.

Din profil
Du är en lagspelare som brinner för ekonomiarbete och för processer.

Du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet från affärssystem/ekonomisystem och redovisningsprocessförståelse krävs, samt kunskap inom leverantörs- eller kundreskontra. Erfarenhet från andra stora nordiska organisationer med höga volymer och/eller SSC är meriterande, och erfarenhet av ERP-implementering en stor fördel.

Du vill arbeta tillsammans med andra i ett team, har en god samarbets- och kommunikationsförmåga, och är tydlig i din kommunikation. Du arbetar självständigt och effektivt, och kan prioritera och planera arbetet. Eftersom arbetet omfattar alla våra nordiska bolag är det nödvändigt att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift, och har även en god förståelse för det nordiska språket.

NCC står inför stora förändringar i arbetssätt inom ekonomiprocesser och utbyte av våra system. Det är därför mycket viktigt att du har förändringskompetens och kan se och förstå möjligheter till högre automatisering. Du är driven, delaktig i våra förändringsprojekt och samarbetar med våra affärsområden för att förstå hela processen.

Dina egenskaper


• positiv, öppensinnad, engagerar dig i förändring
• proaktiv, driven, analytisk och lösningsorienterad
• visar engagemang och förståelse för hela processen

Du har en känsla för att ge god service och support i skriftlig kommunikation, och du förbinder dig till NCC:s värderingar - ärlighet, respekt och tillit.

Vi erbjuder
Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. Vi har kollektivavtal för alla medarbetare och erbjuder arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, lunchförmån samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Vårt kontor i Solna erbjuder gratis gym samt cykelgarage. Dessutom har vi en fin lunchrestaurang i huset samt en hel del andra i närområdet. 

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort vid vårt fina huvudkontor i Solna. Du har möjlighet att delvis arbeta hemifrån. För den här tjänsten genomför vi bakgrundskontroll enligt NCC:s säkerhetskultur.

Kontakt och ansökan
Kontakta gärna Avdelningschef Ann-Charlotte Nordqvist på, 079-078 77 70, alt HR Specialist Monica Klersén, 070-653 90 49, för ytterligare information. Vi har ett löpande urval och tillsättning av tjänsten. Så vänligen registrera din ansökan och CV så snart som möjligt nedan och senast den 17 mars 2023.

Välkommen med din ansökan!

Om oss
På NCC blir du en del av en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans. Varje dag fattar våra 13 000 anställda beslut som förbättrar människors vardag, både idag och imorgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära dig nya saker, nå mål, dela erfarenheter, och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva att driva utveckling och skapa hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap.

Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriella verksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med fokus på stenmaterial och asfaltproduktion, beläggningsuppdrag.

Vi värnar om ett hållbart arbetsliv med stort fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan arbete och fritid.

NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetens. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NCC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2023
  • Ansök senast: 24 mars 2023

Besöksadress

sjötullsgatan 35
None

Liknande jobb


20 december 2024