EKONOMIASSISTENT - Sundström Safety AB

Arbetsbeskrivning

Sundström Safety AB bildades 1926 och är en välrenommerad och framgångsrik leverantör av högkvalitativa andningsskydd. Företaget är familjeägt och verksamheten omfattar utveckling, tillverkning samt försäljning av produkterna. Verksamheten omsätter ca 450 Mkr och produkterna marknadsförs och säljs i ett 30-tal länder genom väl etablerade samarbeten med distributörer.

Produkterna tillverkas i vår moderna produktionsanläggning i Lagan (Ljungby kommun). Sundström har idag drygt 160 medarbetare. Majoriteten av de anställda arbetar i Lagan, men säljorganisation finns i Europa, Asien och USA. Läs mer på www.srsafety.se

Är du vår nya ekonomiassistent?

Söker du ett växande bolag som kan ge dig en variationsrik vardag?

Du erbjuds en fantastisk möjlighet att få bli en del av ett ekonomiteam i ett starkt satsande bolag med siktet inställt på framtiden. Tillsammans med andra inom ditt kompetensområde kommer du att arbeta nära verksamheten och verka inom många kontaktytor. Som Ekonomiassistent erbjuds du en viktig roll inom företaget där du är delaktig i att allt löpande genomförs på ett optimalt sätt. I rollen finns förutsättningar för en god bredd och variation av arbetsuppgifter och du får vara med och bidra till företagets fortsatta framgångar.

Arbetsbeskrivning och ansvar

Som Ekonomiassistent är du behjälplig vid månads- och årsbokslut i enlighet med rådande rutiner. Du handhar administration av kund- och leverantörsreskontra och genomför inbetalningar för moder- och dotterbolag. I rollen ingår att hantera kravställningar, delge betalningspåminnelser och rapportera statistik till SCB. Du genomför kreditbevakning, med godkännande av kreditlimit för kunder. Du har kontinuerlig kontakt med bolagets dotterbolag som är placerade i USA, Tyskland och England. Du är ett viktigt stöd för CFO, Business Controller och Redovisningschef vid tillfällen som kräver det. Du ser till helheten och bidrar till att alla hjälps åt inom ekonomifunktionen.

Då ett ständigt förbättringsarbete pågår, bidrar du kontinuerligt med kunskap och kompetens utifrån din roll.

Din profil

Du har relevant akademisk utbildning samt goda kunskaper i svenska och engelska, såväl som i tal som i skrift, andra språk är meriterande. Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och goda kunskaper i Excel. Du har intresse för IT och är van vid att arbeta i affärssystem.

Som person är du noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du är prestigelös och är lyhörd för verksamhetens behov. Du hanterar med lätthet en variation av olika typer av arbetsuppgifter och har god förmåga att prioritera dessa. Du har ett strukturerat arbetssätt och bidrar till att deadlines hålls. Du trivs med att arbeta med många olika kontaktytor och skapa goda relationer.

Ansökan

Sundströms Safety AB samarbetar med Finnveden Säljkraft AB i denna rekryteringen. Ansök via www.finnvedensaljkraft.se

För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR-specialist Jenny Nordin, telefon 010-484 87 18. Tjänsten ska tillsättas relativt omgående och vi ber dig därför ansöka snarast då vi arbetar med löpande urval. Sista ansökningsdatum är 12 mars 2021.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Finnveden Säljkraft
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2021
  • Ansök senast: 12 mars 2021

Liknande jobb


20 december 2024