EKONOMIASSISTENT - SUNDSTRÖM SAFETY AB

EKONOMIASSISTENT - SUNDSTRÖM SAFETY AB

Arbetsbeskrivning

Sundström Safety skyddar människor från förorenad luft genom att tillverka världsledande och flexibla andningsskydd, vill du bidra till att sätta människors hälsa i främsta rummet? 

Nu söker vi dig som vill jobba som Ekonomiassistent på Sundström Safety AB. 

Om tjänsten:
I rollen som Ekonomiassistent kommer du att arbeta nära verksamheten och i tät dialog med övriga avdelningar i företaget. 
Du förväntas att på egen hand kunna driva ditt arbete framåt, men även samarbeta med teamet för att uppnå högsta möjliga kvalitet i arbetet! 
Oavsett om det gäller bokföring, leverans/fakturafrågor eller andra administrativa uppgifter som kan dyka upp så har du en lösningsorienterad inställning och en passion för att hjälpa till samt att du ställer höga krav på noggrannhet och uppföljning på ditt arbete. 

Arbetsuppgifter innefattar bland annat: Behjälplig vid månads- och årsbokslut i enlighet med bolagets rutiner.
Löpande administration i moderbolag och dotterbolag.
Administration av kund- och leverantörsreskontra.
Stöd till CFO, Controller och Redovisningschef vid arbetstoppar och frånvaro.
Behjälplig vid diverse avdelningsspecifika projekt.
Dialog med dotterbolag Internationellt. 
Attestering utav utbetalningar samt ansvar för betalningar/kravhantering och betalningspåminnelser. 

Din profil:
För att lyckas i rollen som Ekonomiassistent söker vi dig som på ett självständigt och organiserat sätt driver ditt arbete framåt. Som person är du positiv, noggrann och analytisk med ett öga för processer och flöden. Du är stresstålig och snabbtänkt och har inga problem med förändringar.
För att trivas i denna roll ser vi att du är en person som trivs med varierande arbetsuppgifter, är van kommunikatör i gruppsammanhang, har en naturlig nyfikenhet för nya kunskaper samt viljan att leverera hög kvalitet i ditt arbete. 


Kvalifikationer: Tidigare arbetslivserfarenhet minst 3 år av liknande tjänst eller erfarenhet som bedöms likvärdig. 
Tidigare akademisk utbildning inom Ekonomi eller liknande område.
Tidigare erfarenhet av Projektbaserat arbete är meriterande. 
Systemkunskaper inom Microsoft Dynamics BC 365, Excel och MS Office.
Engelska i tal och skrift, meriterande om du har andra språkkunskaper. 
Start: Omgående
Anställningsform: Inhyrd tjänsteman via OnePartnerGroup AB
Sysselsättningsgrad: Heltid
Arbetstider: Vardagar - Dagtid 



Anställningsform
Denna tjänst är en hyrrekrytering vilket innebär att du först kommer att bli anställd av oss på OnePartnerGroup och om allt går som planerat så kommer din anställning efter överenskommelse övergå till Sundström Safety AB. Som anställd hos oss kan du nyttja din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Det betyder att vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer och du kommer ha en regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du alltså testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.
 
Vad händer efter min ansökan?
Innan sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi kontakta dig för en intervju. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten. Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att söka! 
På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Ljungby AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2022
  • Ansök senast: 11 mars 2022

Liknande jobb


21 november 2024