Ekonomiassistent - tidsbegränsad anställning

Ekonomiassistent - tidsbegränsad anställning

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3000 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.

Beställnings- och avgiftskansliet söker en ekonomiassistent för en tidsbegränsad anställning som vill vara med och stötta kollegorna i det dagliga arbetet samt bidra till ett gott värdskap i mötet med våra kunder. 

Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter kommer att handla om debitering av äldreomsorgsavgifter och innebär registrering av grunduppgifter, upprättande av avtal och kontrakt, debitering av avgifter, svara på frågor kring avgifter och fakturor m.m. Det kan även bli andra inom området förekommande arbetsuppgifter.

Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.

Kvalifikationer 
För att lyckas i detta arbete behöver du ha gymnasiekompetens inom ekonomi, goda datakunskaper om Office-programmen och en mycket god samarbetsförmåga. Erfarenhet av att använda stadens verksamhetsstöd Procapita och arbetslivserfarenhet från avgiftshantering inom äldreomsorg är meriterande.

Din ansökan betraktas som ett arbetsprov där vi har möjlighet att se dina färdigheter inom administration. Du har skrivit ett aktuellt och informativt CV och i ditt personliga brev berättar du kort om varför du vill arbeta just hos oss, vad du gör nu och vad du kan. Genom att presentera dig själv i text på ett tydligt, strukturerat och proffsigt sätt har du möjlighet att gå vidare i processen eftersom du visat att du har flera av de färdigheter som är viktiga i tjänsten. Var vänlig och ange löneanspråk i din ansökan.

Övrig information
Sista ansökningsdag: 2021 11 16

Anställningsform: Heltid, tidsbegränsad anställning från snarast enligt överenskommelse till och med 2022 08 31.

Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Innan möjlig anställning kommer en bakgrundskontroll ske. I de fall där kontroll av utdrag ur belastningsregister är lagstadgat kommer även detta att genomföras.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2021
  • Ansök senast: 16 november 2021

Liknande jobb


21 november 2024