OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är en av världens ledande leverantörer av kundanpassade intralogistiska lösningar för truckar, lagerteknik, mjukvaror och tjänster.
Till vår ekonomiavdelning söker vi just nu en duktig, flexibel och service minded ekonomiassistent. Vill du arbeta med ekonomi, i ett välmående företag, och bli del av ett trevligt team kan detta vara en perfekt match.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I din roll som ekonomiassistent i vårt nordiska team kommer du framför allt att arbeta med:
- Kundreskontra
- Leverantörsreskontra
- Momsredovisning
- Periodiseringar
- Koncernavstämning
- Bankbetalningar
- Hantering av påminnelser och kravbrev
- Löpande bokföring
- Intrastat- och statistikhantering
- Behjälplig med övriga förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen
- Vid behov fungera som back-up till övriga ekonomiavdelningen
Tjänsten är på heltid med omgående start t.o.m. dec 2023. Placering är på vårt kontor i Malmö (Fosie). Du rapporterar till vår controller och ingår i ett team med ytterligare en ekonom. Tjänsten är förknippad med vissa månatliga arbetstoppar. En privat situation som möjliggör planerade arbetstoppar är därför en förutsättning.
Bakgrund och personliga egenskaper
Vi söker dig som i närtid har relevant arbetslivserfarenhet från en ekonomiavdelning i privata näringslivet. Erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra är ett krav liksom goda kunskaper i MS Office. Vana av ekonomisystem förutsätter vi och adekvat erfarenhet av SAP, som vi använder, ses som meriterande. Du talar och skriver svenska obehindrat och har goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift.
Som person är du noggrann, ansvarstagande, prestigelös och engagerad. Du ser vad som behöver göras och klarar av att prioritera bland pågående uppgifter. Samarbete med både medarbetare, kunder och leverantörer ser du som en självklar del av arbetet. Ett visst mått av repetitivt arbete förekommer löpande samtidigt som vi lever i en föränderlig värld där flexibilitet och vilja att lära nytt är en förutsättning för att kunna trivas och göra ett bra jobb.
Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval. Vänligen inkludera bifoga CV och ett motivationsbrev som svarar på:
Varför vill du jobba på STILL Sverige AB?
Vad tror du framför allt att du kan bidra med?
Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:497287/?lang=se
Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!
STILL är ett av världens största truckföretag med säte i Hamburg, Tyskland. Koncernen är ledande inom utveckling och produktion av högkvalitativ materialhanteringsutrustning och erbjuder sina kunder helhetslösningar. STILL Sverige AB, beläget med huvudkontor i Malmö, är ett helägt dotterbolag till STILL GmbH med ansvar för försäljning och service av koncernens produkter på den svenska marknaden. Bolaget har växt kraftigt de senaste åren, tack vare stora försäljningsframgångar inom nyproduktion och eftermarknad. Den starka expansionen fortsätter och STILL Sverige AB omsätter idag drygt 500 MSEK i en organisation med 110 anställda. Besök gärna https://www.still.se/
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofie Wallström
HR- & Kommunikationsansvarig Cecilia Bohman
0706 18 26 90
Servicechef Dennis Persson
0706 240347
Eftermarknadschef Hans Karlsson
0708 644309
HR- & Kommunikationsansvarig Cecilia Bohman
040 626 71 00
Eftermarknadschef Hans Karlsson
0708 644309
HR- & Kommunikationsansvarig Cecilia Bohman
040 626 71 00
0706 18 26 90
Regional Servicechef Väst Patrik Sultan
0705 944 419
Regional Servicechef Syd Dennis Persson
0706 240 357