OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Till vårt härliga team och kontor i Mektagonen Falkenbergsgatan söker vi nu en ny kollega till vår ekonomiavdelning. Du kommer in i en spännande och expansiv fas i företaget där ekonomiavdelningen har en central roll i att snabbt och effektivt stötta organisationen i den tillväxtresa som planeras.
Vi söker en ekonomiassistent som vill vara med på vår spännande tillväxtresa framåt. Du kommer att tillhöra vår ekonomiavdelning och arbeta tätt tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen. Som ekonomiassistent hos oss kommer du att arbeta i en bred roll med framförallt ansvar för faktureringen, kund- och leverantörsreskontra, påminnelser, inkasso, inbetalningar, bokföra och matcha fakturor, bankavstämningar, följa upp attesteringar och stämma av rätt periodisering. Då vi är ett litet team hjälps vi alla åt och fungerar som backup för varandra vid frånvaro. I rollen ingår även andra vanligt förekommande administrativa uppgifter som tillhör en ekonomiavdelning.
Vi ser gärna att du har någon eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har tidigare erfarenhet från liknande uppgifter alternativt har förvärvat dig likvärdig erfarenhet genom arbete. Vi arbetar i Visma Business och har du tidigare erfarenhet från det ser vi det som positivt. Vi arbetar mycket i Excel så goda kunskaper i Excel kommer hjälpa dig långt. Du behöver vara flytande i svenska i såväl tal som skrift.
Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull samt vill vara med och växa i din roll tillsammans med bolaget. Du tar gärna egna initiativ, hittar nya lösningar och har en bra förmåga att anpassa dig till förändring. Din goda kommunikationsförmåga och sociala framtoning kommer väl till pass, då du i denna roll har många kontaktytor både inom och utanför organisationen. Att vara en positiv och prestigelös lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och hjälpa till där det behövs är en självklarhet för dig.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Som ekonomiassistent hos oss kommer du att arbeta i en bred roll med framförallt ansvar för faktureringen, kund- och leverantörsreskontra, påminnelser, inkasso, inbetalningar, bokföra och matcha fakturor, bankavstämningar, följa upp attesteringar och stämma av rätt periodisering. Då vi är ett litet team hjälps vi alla åt och fungerar som backup för varandra vid frånvaro. I rollen ingår även andra vanligt förekommande administrativa uppgifter som tillhör en ekonomiavdelning.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har någon eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har tidigare erfarenhet från liknande uppgifter alternativt har förvärvat dig likvärdig erfarenhet genom arbete. Vi arbetar i Visma Business och har du tidigare erfarenhet från det ser vi det som positivt. Vi arbetar mycket i Excel så goda kunskaper i Excel kommer hjälpa dig långt. Du behöver vara flytande i svenska i såväl tal som skrift.
Om företaget
Sappa är ett telekombolag som levererar bredband, TV, digitala omsorgstjänster och telefoni tillnöjda kunder i hela Sverige. Bland våra kunder finns alltifrån nätägare, fiberföreningar, byggherrar och fastighetsägare, till samfälligheter, bostadsrättsföreningar och andra TV-operatörer. Vårt huvudkontor är i ljusa och fräscha lokaler i Elisedal med närhet till kollektivtrafiken. Du ansluter till ett satsande bolag i stark tillväxt och får omge dig av duktiga, engagerade och drivna medarbetare där företagskulturen andas teamwork. Medarbetarna är Sappas viktigaste resurs och tillsammans värnar vi om hög trivsel och arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig vi-känsla. Kika in på sappa.se för att läsa mer. Vi värdesätter våra olikheter och prioriterar alltid LAGET före JAGET.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044