Ekonomiassistent till ACO Nordic

Ekonomiassistent till ACO Nordic

Arbetsbeskrivning

Ekonomiassistent till Aco Nordic!

Vill du skapa en värld där miljö och utveckling är viktigt? Då är ACO Nordic rätt plats för dig. ACO är ett världsledande företag som arbetar med avvattningslösningar för dagens och morgondagens miljöutmaningar. 
Bolaget tillhör ACO Group och är en del i en koncern som finns i 45 länder och som sysselsätter 5000 anställda.

I rollen som Ekonomiassistent kommer du att sitta på huvudkontoret i Sävedalen tillsammans med 20 personer som huvudsakligen är säljare. Du jobbar nära företagets CFO och dina dagar kommer att varvas med både ekonomi- och administrativa uppgifter.
Rollen är dynamisk och erbjuder utvecklingsmöjligheter då företaget håller på att automatisera och robotisera visa delar av hanteringsflödet.

Arbetsuppgifter :
Ansvar för kund- och leverantörsreskontra
Ansvar för kundfakturering
Inläsning av inbetalningsfiler samt uppföljning obetalda kundfakturor.
Hantering leverantörsfakturor i AP-systemet
Ansvar för interna koncernavstämningar i samband med bokslut
Behjälplig vid månadsbokslut
Stödja CFO och organisationen med ad-hoc uppgifter.
Vi söker dig som har Minst 1 års erfarenhet av liknade roll
Studerat ekonomi eller motsvarande på minst gymnasienivå
Har erfarenhet av Navision, SAP eller liknande komplexa system
Erfarenhet av Excel
Flytande i svenska och engelska i så väl tal som skrift
Det är meriterande om du: Tidigare har arbetat i ett säljande bolag

THE ACO WAY
Här kommer du till en trevlig arbetsplats som lyssnar på dina önskemål och vill ha din input. Du kommer bli en del av ett kreativt gäng som gillar att lyckas tillsammans. Finns drivkraften hos dig finns utvecklingen!

NOGGRANN, NYFIKEN, STRUKTURERAD?
…då har du många av dom egenskaper vi letar efter och som är viktiga för att lyckas i jobbet. Ad-hoc uppgifter triggar dig och du engagerar dig gärna och kommer med förbättringsförslag i det dagliga arbetet. Företaget är just nu inne i att digitalisera och automatisera processer vilket du tycker känns både spännande och roligt att får vara en del av.

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidare anställning där du blir anställd utav TEMP-TEAM dom 6 första månaderna för att sedan gå över och bli anställd hos ACO Nordic. TEMP-TEAM är ett auktoriserat bemannings och rekryteringsföretag vilket gör att du erbjuds avtalsenliga villkor samt friskvårdsbidrag.

Är du ekonomiassistenten ACO söker?
Skicka in din ansökan snarast då vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Har du frågor kontakta rekryterande konsultchef på TEMP-TEAM Sara Rönneberg Carr på telefon 0733-844850.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TEMP-TEAM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 mars 2021
  • Ansök senast: 16 april 2021

Liknande jobb


21 november 2024