OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AddPros ekonomiteam har en central position i företaget och är högt uppskattade för sin kompetens och höga servicegrad. Vi arbetar hårt och har roligt på jobbet - allt med ambitionen att vara den bästa ekonomiavdelningen. Du blir en del av teamets Invoice-avdelning och vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll och som vill lyfta blicken och jobba analytiskt samtidigt som du fördjupar dina kunskaper inom allt vad rollen som ekonomiassistent innebär. Hos AddPro blir du också en viktig pusselbit i kontakten mellan säljare och kunder och här finns stora möjligheter att utvecklas!
Igår började du dagen med en nybryggd kopp kaffe för att gå igenom dagens mailkorg. Det här är en del av din morgonrutin, på mailen får du, utöver en stor del EDI fakturor, även många svar och frågor kring pågående ärenden. Du tar med dig några actionpoints och fortsätter direkt med leverantörsfakturorna. De ska kontrolleras mot inköpsordrar och i de fall du stöter på patrull kontaktar du säljarna för mer information. Du uppskattar ert nära samarbete och vet att de prioriterar dina frågor i sin inkorg. Den här typen av uppgifter är en stor del av din roll och det är ditt och teamets ansvar att säkerställa att allt stämmer. Efter lunch förbereder du för veckans kundreskontrahantering, med din erfarenhet är du bra på att analysera rörelsemönstret hos kunderna och kan förutse och därmed förekomma många händelser.
Idag förbereder hela teamet för månadsbokslutet och från invoice-sidan ska ni säkerställa att allt är i sin ordning. Därefter fortsätter du dagen med att bokföra in- och utbetalningar och säkerställer att TB-marginalerna stämmer. Idag skiner solen och du och kollegorna har bestämt att ni ska luncha på takterrassen. Efter lunch har du planerat att se över och skicka ut betalningspåminnelser och räntefakturor.
Imorgon träffas hela teamet och diskuterar förbättringsmöjligheter i de interna processerna. Ni samlas med jämna mellanrum för att se över om det finns områden ni kan effektivisera och digitalisera. Att ständigt utvärdera och utveckla era processer är en självklarhet och du tycker att det är väldigt roligt att bidra med dina tankar och idéer. Med en lika driven och lyhörd chef vet du och dina kollegor att era idéer alltid är välkomna och ofta även sen implementeras med dig eller någon av dina kollegor i spetsen.
Våra förutfattade meningar om dig
Du har erfarenhet ifrån en liknande roll och har en ekonomisk utbildning i ryggsäcken. Du trivs lika bra med att arbeta i team som enskilt och tycker om att driva processer framåt och att komma med idéer på utvecklingsområden. Du är en person som trivs i en miljö där det ibland kan vara snabba puckar och högt tempo
På AddPro behöver du inte kunna allt från början, men en god grund att stå på underlättar vardagen ordentligt. Därför välkomnar vi dig som är säker i din kompetens men som vill utvecklas i din roll och som gärna höjer blicken, ser samband och möjligheter till utveckling.
- Du kommer med ett par års erfarenhet från arbete inom bokföring och redovisning
- Det är meriterande med erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV eller liknande ekonomisystem.
- Du tycker om att effektivisera processer och ser det som en naturlig del av ditt arbete
- Du har goda kunskaper i Excel
- Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska
Om AddPro
AddPro bedriver verksamhet inom IT-området i Sverige och Danmark som en Digital Transformation Partner avseende Säker & Effektiv IT. AddPro etablerades år 2000 och verksamheten har utvecklats mycket positivt, expanderar starkt och finns idag representerat i Malmö, Stockholm Göteborg, Helsingborg, Kristianstad, Köpenhamn, Jylland och Sydsjälland. Med en kombination av topprankade konsulter, strategiska leverantörer, utvalda molntjänster, egna datacenter och 24×7 bemannad servicedesk och SOC kan verksamheten förse marknaden med de bästa lösningarna inom AddPros fokusområde. AddPro ingår i itm8 gruppen som är en av de ledande nordiska aktörerna inom managerade IT-tjänster för privata företag och den offentliga sektorn. itm8 finns representerat på 26 platser i Danmark, Sverige, Filippinerna och Tjeckien, har över 1700 medarbetare och beräknas omsätta 3,7 miljarder 2022.
Är du vår nya kollega?
Är du nyfiken på tjänsten och har frågor? Kontakta då Niclas Szieger, niclas.szieger@addpro.se, eller skriv din fråga i chatten här bredvid. Alla ansökningar och kontakter behandlas såklart konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2023-02-20 och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Byrlind