OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SNABBFAKTA:
Omfattning: Heltid men går även att få som en halvtidstjänst.
Arbetstider: 8-17
Ort: Centrala Stockholm
Startdatum: Omgående
Anställningsform: Visstidsanställning 6 månader
DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS:
Du kommer jobba som konsult på en ekonomiavdelning i 6 månader och täcka upp för en föräldraledighet på en modern Advokatbyrå i centrala Stockholm. Det är en prestigelös arbetsplats med högt i tak och där de jobbar med en stark teamkänsla. Det är bra stämning på kontoret och det är viktigt att medarbetarna mår bra och har kul på jobbet.
HUR SER EN VANLIG DAG UT?
I denna roll arbetar du med ekonomi och administration och tillhör företagets ekonomiavdelning. Exempel på arbetsuppgifter är att hantera inkommande och utgående kund- och leverantörsfakturor, kontera och bokföra utlägg, avstämningar samt hantera betalningspåminnelser. Därtill hanterar du fakturor, kvittoredovisning och lättare bokföringsärenden. Du ansvarar för att hjälpa till med varierande ärenden via telefon och mejl där du bland annat har kontakt med företagets leverantörer. Du arbetar tätt tillsammans med ditt team och resterande avdelningar och tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete
VEM ÄR DU?
För att trivas i rollen som ekonomiassistent är du som person prestigelös och hjälpsam. Du är en lagspelare och trivs med att arbeta nära ditt team för att nå goda resultat. Då rollen innefattar många olika kontaktytor är du kommunikativ och social, samt har enkelt för att samarbeta med andra. Vidare ser vi att du är en person som är initiativtagande och arbetar självständigt för att driva ditt arbete framåt.
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning
Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi
Kunskap inom affärssystemet Fortnox eller motsvarande
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
VAD ERBJUDER VI?
Som anställd på Bara Posten Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter.
ÖVRIG INFORMATION
- Den här rekryteringsprocessen hanteras av Bara Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Ryska Posten Bemanning och blir uthyrd till vår kund.
- Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se
OM BARA POSTEN BEMANNING
Bara Posten Bemanning erbjuder bemanning- och rekryteringslösningar med fokus på kontorsnära tjänster såsom reception, kontorsservice, administration samt tjänster inom ekonomiområdet. Ryska Posten Bemanning riktar sig till företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor.