OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lindahl tillhandahåller juridiska lösningar som klienter behöver för att göra de bästa affärerna. Företaget är en av Sveriges ledande advokatfirmor inom affärsjuridik och arbetar både i Sverige och i utlandet. I Sverige är det 260 medarbetare och drygt 160 jurister. För mer information se www.lindahl.se Vi söker nu en ekonomiassistent som har ekonomisk högskoleutbildning eller lång arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent. Arbetsuppgifterna inkluderar: . Klienthantering . Posthantering . Löpande bokföring . Registrering av verifikat . Upprättande av stående överföringar/bankfullmakt . Betalningar av svenska och utländska fakturor . Kontantkassa . Inbetalningar mellan Lindahlskontoren . Delägarbolagen . Arbete i Visma . Fakturahantering Vi söker dig som är positiv, lyhörd och serviceminded. Du ska vara självständig och klara av att arbeta i en stressig affärsmiljö. Det är viktigt att du är noggrann och kan arbeta i team eftersom man arbetar nära ihop med resten av ekonomiavdelningen. Har du arbetat med liknande arbetsuppgifter eller på en advokatfirma tidigare så är det mycket meriterande. En viktig förmåga är att du måste kunna prioritera eftersom det är väldigt mycket att göra. God Engelska i tal och skrift samt god kunskap i Office paketet är ett krav. Tjänsten ska tillsättas omgående och det är ett föräldravikariat, vi erbjuder en visstidsanställning på ca 14 månader. Du får en timanställning av Inhouse och det är 37,5 timmars vecka. Är detta något för dig? Skicka in en ansökan via www.inhouse.se - se under Lediga tjänster "Ekonomi och finans".
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin
Maria Bergholtz
Anders Stenbeck
Ellinor Danielsson
Katharina Hjorth
Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin
Katharina Andersson
Katharina Andersson
0704315013