EKONOMIASSISTENT TILL AERZEN SCANDINAVIA

EKONOMIASSISTENT TILL AERZEN SCANDINAVIA

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven Ekonomiassistent för ett långt uppdrag till Aerzen Scandinavia. Är du redo för en spännande och bred roll i ett globalt bolag? Då kan detta uppdrag på ca 12 månader vara helt rätt för dig!

Om företaget
Sedan år 1864 har Aerzen tillverkat högpresterande maskiner för industrin. Företaget har utvecklats, från att tidigare ha varit en enda lokal maskinfabrik till att vara en global leverantör av tillförlitliga, högpresterande och energieffektiva blåsmaskiner och skruvkompressorer över hela världen. Längs vägen har företaget gått i spetsen när det gäller innovation inom området av komplexa och krävande applikationer för transport av luft och gaser. Aerzen har även utvecklat flera nya teknologier som inte bara svarat på marknadens behov utan även vidareutvecklat den.

Huvudkontoret ligger i Arlandastad med goda förbindelser till pendeltåg men även gratis parkering för den som tar bilen. Här kommer du att få arbeta i ett familjärt och glatt gäng där man hjälper varandra över gränserna.


Dina arbetsuppgifter
Under uppdraget hos Aerzen kommer du att få täcka upp ekonomienheten i det dagliga arbetet.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
• Löpande bokföring
• In- och utbetalningar
• Kontering av leverantörsfakturor
• Fakturering
• Påminnelsehantering
• Månadsavstämningar
• Behjälplig i bokslut

I dina arbetsuppgifter ingår även enklare administrativa uppgifter såsom posthantering och inköp av kontorsmaterial.


Din profil
För att vara rätt person för rollen som Ekonomiassistent hos vår kund söker vi dig som har ett par års praktisk erfarenhet av ovan nämnda uppgifter. I ditt arbetssätt är du noggrann och detaljstyrd, samtidigt som du har förståelse för hela det ekonomiska flödet. Vi ser gärna att du är en lyhörd, nyfiken och serviceinriktad person som tycker om att hugga in hjälpa till där det behövs i stunden. Att du även är prestigelös och flexibel samt kan ta dagen som den kommer är en förutsättning för denna roll.

Framgångsfaktorer
• Ett par års erfarenheter av ovan nämnda arbetsuppgifter
• Serviceinriktad, kommunikativ och noggrann
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!
Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).


Ansökan
START: April 2023
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Arlandastad, Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2023-03-31

Denna tjänst är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Resultat och uthyrd till vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella Urban på telefonnummer 073-311 68 62.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resultat AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2023
  • Ansök senast: 1 april 2023

Liknande jobb


20 december 2024