OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Newr har fått förtroendet att rekrytera en ekonomiassistent till AFRYs reskontra-team i Solna!
AFRY Business Services är AFRYs Shared Service Center som hanterar all redovisning och reskontra åt AFRYs svenska bolag. Till teamet reskontra och utlägg söker vi en ekonomiassistent som kommer att arbeta med AFRYs svenska bolag i koncernen. Newr ansvarar för rekryteringen och du kommer bli anställd direkt hos AFRY.
Du kommer att tillhöra en härlig och sammansvetsad funktion bestående av totalt 30 personer. I ditt team är ni 15 medarbetare och du rapporterar till team-ledaren för reskontra- och utläggsgruppen. I rollen kommer du framförallt att arbeta med leverantörsreskontra men rollen innehåller även en del internfakturering. Du kommer att ha mycket kontakt med controllers, fakturister, kunder och leverantörer. Omfattningen för tjänsten är heltid.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Leverantörsreskontra
- Kontoavstämningar
- Internfakturering
- Validering av kontering
- Bokning av kundinbetalningar
- Påminnelsehantering och inkassoärenden
- Utläggshantering
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet från en liknande roll. Om du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och arbetat i större ekonomiflöden så anses det vara meriterande. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Excel och är trygg med att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska. AFRY byter just nu affärssystem och har du erfarenhet av Visma PX eller IFS är det ett stort plus.
Du trivs i en föränderlig miljö och har ett kommunikativt förhållningssätt. Som person är du en teamplayer, noggrann, strukturerad och prestigelös.
AFRY
AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. AFRY hjälper sina kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering.
AFRY är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.
Making Future.
Vi hoppas att du finner rollen intressant och vill arbeta tillsammans med oss!
Newr
Newr är specialiserade inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollersnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch till stor del handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt. Vi ser fram emot att lära känna dig som, precis som vi, brinner för att skapa värde inom ekonomiområdet.
Om du har några frågor kring tjänsten, tveka inte att höra av dig till Sofia Grundsten på sofia.grundsten@newr.se alternativt 073-239 04 44.
Intervjuer och urval och kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!