OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven ekonomiassistent till Åhléns leverantörsreskontra!
Huvuduppgiften som ekonomiassistent på leverantörsreskontran är att i en operativ roll matcha varufakturor samt att proaktivt driva effektiv utredning med tvärfunktionellt samarbete och kommunikation mot leverantörer med kvalitet och leverans i fokus. Som del av teamet för Leverantörsreskontran arbetar du även aktivt med prioritering samt processutveckling.
I rollen ingår även att inom leverantörsreskontran:
- Matcha varufakturor mot inköpsorder samt avstämning och utredning
- Ankomstregistrera omkostnadsfakturor samt säkra kontering och attest
- Leverantörsbetalningar, minimera påminnelser, krav & ränta
- Proaktivt affärsstöd till verksamheten samt leverantörer
- Driva projekt för att automatisera och effektivisera processer
- Löpande bokföring, avstämning och bokslut
- Övriga förekommande uppgifter inom ekonomi/redovisning
Som ekonomiassistent blir du en del av Åhléns leverantörsreskontrateam och rapporterar till AP Manager.
Vad krävs för att lyckas i rollen?
Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre.
Till oss tar du med dig:
- 2–3 års erfarenhet som Ekonomiassistent, gärna med inriktning mot leverantörsreskontra. Hantering av inköpsorder är meriterande.
- Minst en gymnasieutbildning inom ekonomi
- Goda kunskaper i att arbeta med Excel
- Intresse för system och processer. Det är meriterande med erfarenhet av affärssystemet Microsoft Dynamics AX365 samt fakturahantering i Medius Flow.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift
Vem är du som söker?
Vi tror att du är nyfiken, vill utvecklas i din roll och kompetensdela med dina kollegor. Du tycker om problemlösning och tar initiativ för att driva ditt arbete framåt. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att gemensamt arbeta för att nå våra mål och genomföra vårt uppdrag kunna förbättra, förenkla och förgylla för våra kunder. Du trivs att arbeta i ett företag i förändring och vill vara med att bygga upp en ny organisation.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader och vi ser gärna att du kan börja hos oss i omgående. Du är placerad på Åhléns huvudkontor i centrala Stockholm.
Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!
Åhléns är ett värderingsstyrt företag. Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se