OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Arbetsuppgifter och ansvarsområdenVi är ett företag som erbjuder våra kunder trygghet genom hela affären. Du kommer att vara en av dessa kuggar för att få hela vårt maskineri att fungera så optimalt som möjligt.I dina arbetsuppgifter ingår det att:
- Kund- och leverantörsreskontran
- Löpande redovisning
- Momsavstämningar
- Skattedeklarationer
- Vara behjälplig vid månadsbokslut och koncernrapportering.
- Stötta vid budgetarbete och budgetuppföljning.
- Du kommer även att göra diverse administrativa arbetsuppgifter gällande personal t.ex. tidsrapportering, löneunderlag, bilar m.m.
- Övriga administrativa uppgifter
Du ska gilla att ha koll och vara vår stjärna på kontoret. Ahlins Plåt är ett företag som under ett helt sekel arbetat bland takåsarna i Stockholm, och ingår numera i den börsnoterade koncernen Fasadgruppen. Vi växer och har som mål att växa ytterligare. Det finns stora möjligheter till att utvecklas och få större ansvar - om du vill. Kontoret ligger 3 minuter gångväg från T-bana Aspudden.
Kvalifikationer
Din profilSom ekonomiassistent på Ahlins Plåt är det viktigt att du är noggrann och strukturerad eftersom det är du som har koll och följer upp fakturor, tidsredovisning och löneutbetalningar.Vi önskar att du har relevant utbildning för tjänsten, antingen via studier eller yrkeserfarenhet. Du känner dig bekväm i att hantera dator, digitala lösningar som rapportering i olika webbaserade system. Du har goda kunskaper i Excel.Vi ser även att du gärna har följande egenskaper:
- Ansvarstagande
- Självgående
- Lösningsorienterad
- Flexibel
- Skinn på näsan
Mer om Ahlins Plåt och Fasadgruppen:Fasadgruppen Group AB är Nordens största helhetsleverantör för fastighetens yttre skal. Vi erbjuder energieffektiva och hållbara tjänster, såsom fasader, fönster, balkonger och tak, till den nordiska marknaden. Ahlins Plåt har sitt kontor i söderort, Stockholm närmare bestämt i Hägersten.
Om Best bemanning & rekrytering
- Vi matchar företagens bemanningsbehov med rätt kompetens
Vi kallar oss Best av flera anledningar. Dels har vi många års erfarenhet av rekryteringsbranschen och stenkoll på den lokala marknaden. Dessutom har vi byggt upp ett stort kontaktnät och en diger kandidatbank – det gör att vi snabbt och smidigt kan matcha rätt medarbetare med företagens bemanningsbehov.
Men det absolut besta med oss är våra medarbetare. Vi vet att ju bättre vi tar hand om våra anställda, desto bättre förutsättningar ger vi dem till att utvecklas. Därför arbetar vi individuellt med våra medarbetare och månar om deras intressen. Vi gör helt enkelt det besta vi kan för dem, i med- och motgång. Det är den inställningen som byggt vår verksamhet och gjort oss best på bemanning.
Best erbjuder bemanning- och rekryteringstjänster till företag, organisationer och myndigheter i Mälardalen. Vi är en verksamhetsnära aktör med god kännedom om de lokala förutsättningarna – därför kan vi erbjuda tjänster av god kvalitet som skapar engagemang, närhet, snabbhet och flexibilitet.
Vi är best på
- Administration
- Ekonomi
- Fastighetsskötsel
- Industri
- Lager och logistik
- Mark och anläggning
- Sälj och marknad
- Teknik
- Transport
Urval sker löpande. Ansök redan idag!