OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ahrens Åkeri AB är en helhetsleverantör av transport- och logistiktjänster inom vägtransportsektorn. Koncernen omsätter ca 250 MSEK och sysselsätter över 150 medarbetare, vilket gör oss till ett av Sveriges största privatägda logistikföretag. Med nybyggt kontor och lager om 7000 kvm intill E4 Moraberg, Södertälje har vi positionerat oss för ytterligare tillväxt.
På grund av en pensionsavgång söker vi nu en ny ekonomiassistent.
Detta är en administrativ tjänst inom ekonomi. Du kommer vara en viktig del i att ge support kring betalningar, fakturering, avstämningar mm.
Några av de arbetsuppgifter rollen innebär är:
- Hantera digitala leverantörsfakturor i Document Center, dvs skicka fakturor på attest, kontera och läsa in dessa i bokföringen (Visma Business)
- Skapa betalningsfiler
- Stämma av leverantörsreskontran
- Skapa kundfakturor
- Läsa in kundfakturafiler i bokföringen (Visma Business)
- Matcha kundinbetalningar mot fakturor
- Stämma av kundreskontran
- Stämma av delar av balanskontona i två av bolagen
- Momsredovisning i ett av bolagen
Vi kommer att under hösten byta affärssystem till Visma.net.
Vi söker dig som är prestigelös och kan bidra med att hålla en hög kvalitet genom att du är noggrann, strukturerad, kunnig inom redovisning och bokföring samt är van att jobba både självständigt och i team. En god samarbetsförmåga är viktigt då du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt. Du bör ha minst 3 års erfarenhet av redovisningsarbete. Erfarenhet av Visma Business och Visma.net är ett plus.
Deltidsanpassning av tjänsten är möjlig.
Vi emotser din ansökan per mail till operativ chef Goran Sovilj.
goran.sovilj@ahrensakeri.se