OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det övergripande målet för kriminalpolitiken är att minska brottsligheten och att öka människors trygghet. Åklagarmyndigheten ska bidra genom att de som begår brott ställs till ansvar för sina handlingar och att detta sker på ett effektivt och rättssäkert sätt. Målet är att kvaliteten och effektiviteten i brottsutredningar och processföring ökar. Åklagaren utgör en viktig länk i rättskedjan – polis, åklagare, domstol och kriminalvård. Det är åklagaren som inom lagens ram avgör om åtal ska väckas, det är åklagaren som leder förundersökningen och för statens talan i domstolen. Av närmare 1 700 anställda inom Åklagarmyndigheten är ungefär 1 100 åklagare, medan övriga arbetar med olika stödfunktioner.
Vill du arbeta med ekonomiadministration i en varierande tjänst där du får ta stort ansvar? Vill du arbeta på en statlig myndighet vars uppdrag är att arbeta för en rättssäker och effektiv rättsprocess? Nu söker vi dig som har minst tre års arbetslivserfarenhet som ekonomiaministratör/ekonomiassistent för ett spännande uppdrag på Åklagarmyndigheten!
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi en ekonomiassistent för ett spännande och varierande uppdrag hos Åklagarmyndigheten i Stockholm. I den här rollen kommer du att fördela din tid mellan ekonomiadministration, administrativt stöd till avdelningschef, administration av resor och resetjänster samt administration kring miljöarbete. Tyngdpunkten ligger på ekonomiadministration och du kommer bland annat att arbeta med hantering av fakturor, leverantörs- och kundreskontra, in- och utbetalningar samt delta i bokslutsarbete. Myndigheten arbetar i affärssystemet Agresso.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
scanning, kontroll och hantering av fakturor
leverantörs- och kundreskontra
hantera in- och utbetalningar
delta i bokslutsarbete
planering av avdelningsmöten samt administrering av dessa
administrativt stöd för bokningar och inköp
arbete med administration av resor/resetjänster och förtydligande/stöd vad som gäller när man ska boka resor
informationsstöd till samtliga vilka riktlinjer finns på myndigheten avseende miljöarbetet och hur de tillämpas i praktiken
upprätta och följa upp statistik avseende elförbrukning, resor, avfallshantering, miljökrav i upphandlingen m.m.
rapportering av miljöarbetet inkl. statistik till Naturvårdsverket.
Krav för tjänsten
gymnasium eller likvärdig utbildning
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
kunna lämna två referenser från tidigare uppdrag med liknande arbetsuppgifter
Vi söker dig som har en god serviceförmåga, kan arbeta självständigt, är noggrann och har god social kompetens. Vidare vill vi att har en god samarbetsförmåga samt kapacitet och intresse av att arbeta med olika uppgifter parallellt. Myndigheten eftersträvar mångfald och jämställdhet och ser därför personal med olika bakgrund och erfarenhet som mycket berikande för verksamheten.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid med start 2022-08-22 och pågår till och med 2023- 02-21, med möjlighet till förlängning. Placering är på Åklagarmyndighetens kontor i centrala Stockholm, Östermamlsgatan 87c. Möjlighet till distansarbete finns enligt överenskommelse.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-06-20. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på louise.ericson@novare.se.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.