Ekonomiassistent till Aleris leverantörsreskontra med start omgående

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som ekonomiassistent där det krävs att du kan hålla högt tempo samt arbeta självständigt? Då är det dig vi söker till tjänsten hos Aleris. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Dina arbetsuppgifter
I din roll som ekonomiassistent kommer du bland annat arbete med:
- Uppföljning av ankomstregistrerade fakturor samt analys av attestflöden.
- Kontroll av periodisering och avdragsgilla kostnader inför defintivbokföring.
- Kontroll och uppföljning påminnelser och inkassokrav samt reklamationer.
- Skapa/skicka samt hämta filer med leverantörsbetalningar.
- Avstämning av balanskonton inom leverantörsreskontra.
- Postsortering, skanning och validering av fakturor vid behov.

Utöver detta ingår även daglig kontakt med våra verksamheter för att ge support i Agresso web.


Din profil
Vi söker dig som:
- Kan starta omgående i november eller i början av december.
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt har något års erfarenhet inom leverantöreskontra.
- Kunskaper inom ekonomi och redovisning.
- Officepaketet.
- Svenska i tal och skrift.

Meriterande:
- Erfarenhet av Agresso.

Vi söker dig som är driven och nyfiken och som tycker det är utvecklande att arbeta i en organisation med mycket förändringar där ena dagen inte är den andra lik. Du är noggrann, engagerad och trivs i en roll där fokus är att ge service till andra. För att trivas i rollen som ekonomiassistent ser vi att du är självgående och har tidigare erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter.


Om kunden
Om Aleris Ekonomiavdelning
Redovisningsavdelningen är en servicefunktion där vi har mycket kontakt med våra verksamheter och leverantörer. Leverantörsreskontragruppen arbetar idag med 15 av de svenska Alerisbolagen och tar en aktiv roll med att förenkla och förbättra våra processer så långt det är möjligt.


Om vårt företag
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Vi är med våra 1 500 medarbetare hittills verksamma på ett 30-tal orter, från Östersund i norr till Karlskrona i söder. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, engagemang och erfarenhet strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern. Besök oss gärna på www.onepartnergroup.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Jannie Hagenius
0707652095
Jannie Hagenius
0707 65 20 95
Jannie Hagenius

Martin Granetoft

Gabriella Boumadi
0735396928
Gabriella Boumadi
0735-396928
Gabriella Boumadi
0735-396928
Jannie Hagenius

Gabriella Boumadi
0735396928
Gabriella Boumadi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Stockholm AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 14 november 2017

Besöksadress

Sankt Eriksgatan 117
None

Postadress

Sankt Eriksgatan 117
Stockholm, 11343

Liknande jobb


5 november 2024

IT- & Ekonomiassistent

IT- & Ekonomiassistent

5 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

5 november 2024

Ekonom till Flygstaben TVA

Ekonom till Flygstaben TVA

5 november 2024