Ekonomiassistent till Aloud AB

Ekonomiassistent till Aloud AB

Arbetsbeskrivning

Söker du ett meriterande och flexibelt deltidsjobb inom ekonomi? Nu finns möjligheten för dig att ta an en spännande resa hos ett entreprenörsdrivet företag inom teknik i privata hem. Arbetstiderna är flexibla och utvecklingsmöjligheterna stora. Välkommen med din ansökan!
Om Aloud AB
Aloud gör avancerad teknik enkel att använda. Vi designar och installerar integrerade system utifrån våra kunders behov och livsstil. Aloud är specialiserade på att skapa diskret teknik i harmoni med inredning, arkitektur och miljö. Vårt Showroom och kontor finns i centrala Stockholm och är hjärtat av vår kreativa och innovativa verksamhet. Idag är vi 23 anställda och vi fortsätter att växa stadigt.
Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta tillsammans med företagets ekonomichef. Tjänsten passar dig som har ett genuint intresse för ekonomi och i rollen ser vi gärna att du är initiativtagande och utvecklingsorienterad och kommer gärna med egna förslag för att förbättra processer och rutiner. För dig som visar framfötterna finns möjligheten att ta dig an mer ansvar framåt och andra möjligheter på sikt även efter examen.
Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Vidare är du en prestigelös lagspelare och hjälper gärna dina kollegor när det behövs. Du har en bra samarbetsförmåga vilket visar sig i ditt samarbete med din chef och i de relationer du skapar inom bolaget.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du bland annat att:
Arbeta med leverantörsreskontra
Boka inbetalningar och utbetalningar
Bankavstämningar
Stämma av utläggsrapporter
Förberedelser inför lön
Hjälpa till med administrativa uppgifter såsom att öppna post och scanna in postfakturor

Vi söker dig som
Studerar ekonomi på eftergymnasial nivå med minst 1,5 år kvar av studierna
Har arbetat i en administrativ roll tidigare eller med ekonomiuppgifter
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då språket används dagligen på arbetsplatsen och i samarbetet med kollegorna
Kan till en början arbeta 2-3 halvdagar i veckan med möjlighet till att på sikt få arbeta mer. Under sommartid kan omfattningen bli större för att täcka upp intern personals semester

Det är meriterande om du:
Har arbetat med Fortnox och/eller TimeLog



Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: 8-16h i veckan
Placering: Aloud Showroomm i centrala Stockholm



Om vi väckt ditt intresse nu så är du varmt välkommen att skicka in din ansökan, vi arbetar med löpande urval så vänta inte. 
Vi tar emot ansökningar genom att mejla personligt brev och CV till: jobb@aloud.se
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta Diana Pappiland på diana@aloud.se
Välkommen med din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aloud AB Stockholm
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2023
  • Ansök senast: 2 december 2023

Postadress

Birger Jarlsgatan 46
Stockholm, 11429

Liknande jobb


21 november 2024