Ekonomiassistent till Alten

Arbetsbeskrivning

På Alten utvecklar och levererar vi kompetens för världsledande företag genom Sveriges mest engagerade teknik och IT-konsulter. Våra kunder återfinns inom branscher som Energy, Telecom, Automotive, Defence & Aerospace och Industry och vi är verksamma genom hela produktutvecklingskedjan. Som en del av Alten Group har vi över 16.000 medarbetare och verksamhet i 16 länder. Läs mer om Alten påwww.alten.se.

Arbetsuppgifter

Du kommer att ingå i ett redovisningsteam som består av 5 personer. Dina arbetsuppgifter är framförallt leverantörsreskontra och omfattar registrering av fakturor, kontering, utbetalningar, utskick av fakturor vid attest och avstämningar av konton. Du kommer även att arbeta med kundreskontra som innebär inbetalningar och påminnelser.

Som ekonomiassistent på Alten tillhör du företaget ekonomiavdelningen som består av ca 22 personer inom redovisning, controlling och lön. Du rapporterar till redovisningschefen.

Kvalifikationer

Vi tror att du har någon eftergymnasial utbildning inom ekonomi och mellan 1-3 års arbetslivserfarenhet inom området. Som person har du förmågan att se helheten och förstår vikten av att ge bra service till din omgivning. Du är noggrann och har lätt för att kommunicera både via telefon och mail. Vidare är du en glad och flexibel person som har lätt för att samarbeta samt van att arbeta mot deadlines. Du har goda kunskaper i Excel och vi ser det som meriterande om du har arbetat i ett större ekonomisystem.  

Vi erbjuder dig

• Ett arbete i ett företag som växer och som vågar sticka ut.
• Ett arbete i en internationell miljö.
• Tjänsten är på heltid och baserad på företagets huvudkontor i Högsbo i Göteborg.


Övrigt

Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 15 månader med start i april.

Ansökan

Du söker tjänsten via www.pspartner.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Wadenby 0723-306061 eller via mail lena.wadenby@pspartner.se

Intervjuer sker löpande vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

"PS Partner grundades 2010 och vårt kontor är beläget på Södra Hamngatan i centrala Göteborg. Vårt jobb är att hitta rätt person, i rätt tid – till rätt organisation. Lite mer precist så arbetar vi med rekrytering, search och bemanning samt personalfrågor. Vi har närmare 50 år erfarenhet tillsammans och har sett många olika människor, positioner och organisationer. Läs gärna mer på www.pspartner.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sjöberg

Lena Wadenby

Anna Petersson

Gabriella Christiansen

Mats Törn

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PSPartner
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 2 mars 2015

Besöksadress

FABRIKSGATAN 7
None

Postadress

Fabriksgatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


21 november 2024