OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Du kommer ansvara för leverantörreskontran och din roll är bred med varierade dagar. Dina uppgifter kommer vara registrering och scanning av fakturor samt posthantering. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår registrering och scanning av fakturor, kontering och avstämning av leverantörsfakturor samt månadsbokslut.
Arbetet innebär även administrativt arbete där du erbjuder support till kunder och leverantörer. Du arbetar nära företagets övriga ekonomer och hjälper till med de uppgifter som behövs, så som att stötta upp i den löpande bokföringen samt vid månadsbokslut. Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete på företaget.
Huvudansvar leverantörsreskontran
Fakturahantering
Utbetalningar
Månadsbokslut med avstämning mot leverantörsfakturor och bank
Administrativt arbete med servicefunktion
Erfarenhet och kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande genom erfarenhet
Du har något års erfarenhet av ekonomiskt arbete inom leverantörsreskontra.
Du har god dator och systemvana
Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Övrig information
Start: Omgående eller efter överenskommelse
Arbetstider: Måndag-Fredag, 08.00-17.00
Plats: På Amrings kontor i Arendal samt remote
Lön: Enligt överenskommelse
Vid frågor kontakt soran.barzanji@kraftsam.se