Ekonomiassistent till ANDRITZ Pulp & Paper

Ekonomiassistent till ANDRITZ Pulp & Paper

Arbetsbeskrivning

Om företaget
ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 27 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap.

Inom ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige är vi ca 270 medarbetare med kontor och filialer i Växjö, Iggesund, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Norrköping, Varberg och Stockholm.


Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en ekonomiassistent till vårt team i Örnsköldsvik. Uppdraget är på heltid och du kommer att ingå i teamet som hanterar leverantörsfakturor. I rollen som ekonomiassistent ansvarar du för hela processen kring leverantörsreskontran, från inskanning, kontering och utskick till attestansvariga samt betalningar och bokföring.

Är detta du? Varmt välkommen med din ansökan!


Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med leverantörsfakturor och skanningssystem. Du bör även ha erfarenhet av bokföring och momshantering. Hantering av utländsk moms är meriterande. Vidare ser vi att du bör ha god vana av Excel och gärna erfarenhet av affärssystemet SAP eller vana av att hantera flöden i andra större affärssystem.

Som person är du ordningsam och har förmåga att kunna analysera och sätta information i ett sammanhang. Att du är serviceinriktad och en god kommunikatör stämmer väl in i beskrivningen på dig som person. Eftersom Andritz är ett börsnoterat bolag i Österrike arbetar vi med rapportering utifrån deadlines, vilket innebär att det periodvis kan bli arbetstoppar och att det krävs det där lilla extra när det behövs. Vi ser gärna att du är positiv och prestigelös samt tycker om att arbeta i ett team av engagerade kollegor med en vilja att utveckla företaget tillsammans!


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Åström Gustafsson. på 0733-51 27 14, eller Mattias Adolfsson på 0733-51 27 25. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt, dock senast den 12 juni via www.clockworkpersonal.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2021
  • Ansök senast: 12 juni 2021

Liknande jobb


21 november 2024