Ekonomiassistent till Arvid Nordquist

Arbetsbeskrivning

Hos Arvid Nordquist erbjuds du möjligheten att vara en del av ett framgångsrikt och lönsamt företag som växer och utvecklas kontinuerligt och som har några av världens starkaste varumärken i sin portfölj. Du får jobba i en stimulerande och utvecklande roll som en del av ett dynamiskt och framgångsrikt team. Huvudkontoret med anslutande rosteri är beläget på Ekensbergsvägen i Solna Business Park, nära tunnelbana, tvärbana och pendeltåg.

Ansvarsområden/Arbetsuppgifter

Vi söker nu en ekonomiassistent till avdelningen som hanterar kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar och andra löpande arbetsuppgifter. Gruppen består av fyra personer som alla delar på ansvaret för det löpande arbetet och som genom att rotera arbetsuppgifter får en kontinuerlig omväxling. I rollen som ekonomiassistent är ditt huvudsakliga ansvarsområde bolagets reskontraflöde och dess processer vilket bland annat innefattar scanning och hantering av leverantörsfakturor, kundinbetalningar, leverantörsutbetalningar, bokslutsarbete samt hantering av påminnelser och inkasso.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst tre års arbetserfarenhet inom ekonomi med kund- och/eller leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har arbetat i stora flöden och gärna att du har erfarenhet av SAP eller något större ekonomisystem. Du formulerar dig väl i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Du är noggrann, strukturerad och jobbar proaktivt mot kontaktytor internt och externt. Du är effektiv och leveranssäker samtidigt som du är en engagerad lagspelare som vill lära dig nya saker och göra skillnad.

Intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning med anställning hos Arvid Nordquist. Arvid Nordquist tillämpar 6 månaders provanställning. Start för tjänsten är enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande löpande och vi rekommenderar dig att söka tjänsten så snart som möjligt. I denna rekryteringsprocess samarbetar Arvid Nordquist med SJR och om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Helena Öberg, 076-647 16 03 eller helena.oberg@sjr.se.

Om Arvid Nordquist
Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som sedan starten 1884 fokuserat på stora smakupplevelser och kvalitetsprodukter. För oss handlar kvalitet inte enbart om att koncentrera sig på dagens önskemål och behov, vi vill också ta ansvar för morgondagens. Därför väljer vi varumärken och producenter som kan erbjuda hög kvalitet i kombination med omsorgsfull produktion och minskad miljöpåverkan. Vi är dessutom det enda kafferosteriet i Norden som uteslutande rostar 100 % hållbart certifierat kaffe. I vårt sortiment finns livsmedel, vårt egenrostade kaffe, vin, öl och sedan 2016 även non food-produkter. Vi är idag 260 medarbetare runt om i Norden som tillsammans arbetar för att kunna erbjuda de bästa smakupplevelserna och produkterna - samtidigt som vi gör vårt yttersta för att förbättra villkoren för människor och minimera miljö- och klimatpåverkan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 12 februari 2019

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024