OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på deltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos ASTRA ADVOKATER.
Om företaget:
ASTRA ADVOKATER grundades 2019 och erbjuder en heltäckande rådgivning inom affärsjuridik och affärsprocess. ASTRA ADVOKATER är bland annat verksamma inom affärsrelaterad straffrätt, aktiemarknads-, bank- och finansrätt, offentlig upphandling samt skatterätt och skatteprocess. ASTRA ADVOKATER arbetar för att trygga och förbättra affärer med modern affärsjuridisk rådgivning med smarta arbetsrutiner, innovativ teknik och transparenta arvodesmodeller.
Arbetsuppgifter:
I denna roll arbetar du med ekonomi och administration och tillhör företagets ekonomiavdelning. Exempel på arbetsuppgifter är att hantera inkommande och utgående kund- och leverantörsfakturor, kontera och bokföra utlägg, avstämningar samt hantera betalningspåminnelser. Därtill hanterar du fakturor, kvittoredovisning och lättare bokföringsärenden. Du ansvarar för att hjälpa till med varierande ärenden via telefon och mejl där du bland annat har kontakt med företagets leverantörer. Du arbetar tätt tillsammans med ditt team och resterande avdelningar och tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete på ASTRA ADVOKATER.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi
• Kunskap inom affärssystemet Fortnox eller motsvarande
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
För att trivas i rollen som ekonomiassistent är du som person prestigelös och hjälpsam. Du är en lagspelare och trivs med att arbeta nära ditt team för att nå goda resultat. Då rollen innefattar många olika kontaktytor är du kommunikativ och social, samt har enkelt för att samarbeta med andra. Vidare ser vi att du är en person som är initiativtagande och arbetar självständigt för att driva ditt arbete framåt.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/
Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, löpande redovisning, redovisningsassistent, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, löpande bokföring, månadsbokslut, fakturahantering, utlägg, heltid, deltid, administratör, Stockholm, ekonomiadministratör
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund