Ekonomiassistent till återvinningsbranschen!

Ekonomiassistent till återvinningsbranschen!

Arbetsbeskrivning

Välkommen till ett företag som bryr sig om framtiden. Vår kund är Sveriges främsta återvinningsföretag och nu har du möjlighet att bli en del av ett inkluderande och kompetent team med stort intresse för teknik och miljö. Låter det som en spännande utmaning? Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är Sveriges främsta återvinningsföretag. Teamet i Stockholm/Åkersberga är i dagsläget sex personer med blandade bakgrunder och både deltid och heltid. Hälften av teamet har jobbat i minst ett år men majoriteten av teamet har lärt sig sina arbetsuppgifter på plats, vilket visar på att vår kund inte kräver lång erfarenhet utan snarare söker efter en person som är prestigelös och med en vilja att lära sig. Teamet arbetar i nära kontakt med kunderna vilket innebär att det finns tillfällen där tempot är högt, men då går teamet ihop och hjälps åt för att lösa utmaningen.

Du erbjuds
- En möjlighet att arbeta inom en spännande bransch och lära dig mer om återvinning och miljö
- En chans att utvecklas inom ekonomi
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kund- och leverantörreskontra, månadsbokslut
* Löpande bokföring och avstämningar, betalningar, periodiseringar
* Påminnelser och kravhantering
* Moms- och skattedeklaration
* Bevakning och uppföljning av ekonomimailen


VI SÖKER DIG SOM
- Språk: Svenska, Engelska
- Utbildning: Gymnasieexamen
- Erfarenhet: Administrativ arbete/back-office
- Kunskap: Excel

Det är meriterande om du har
- Utbildning: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Erfarenhet: Ekonomiadministration, bokföring
- Kunskap: Palette eller annat ekonomisystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Resultatinriktad
- Samarbetsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2023
  • Ansök senast: 2 juli 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


6 oktober 2024

Experienced accountant

Experienced accountant

5 oktober 2024