OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker en person som vill arbeta som ekonomiassistent hos ett välrenommerat företag belägen i en norrort. Företaget är ledande inom sin bransch och är börsnoterat i USA. Avdelningen där du kommer att arbeta består idag av ca 20 medarbetare som framförallt arbetar med leverantörsreskontra. Du kommer att ansvara för ett antal leverantörers fakturor och kreditnotor. Du kommer även att besvara förfrågningar från leverantörer avseende fakturor och betalningar, reda ut prisdifferenser och felfaktureringar, utföra kontoavstämningar vid månadsbokslut, samt stämma av kontoutdrag från leverantörer och koncernbolag samt rapportera detta till moderbolaget i USA. Kravprofil - Ekonomisk utbildning, gärna från högskola eller universitet - Erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter - Goda kunskaper i Officepaketet - Har du kunskap eller erfarenhet av arbete med moms, EU-moms och/eller Oracle så är det meriterande - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska Du har kanske arbetat på en ekonomiavdelning i något eller några år och känner nu att det är dags att gå vidare. Du har en utvecklat god förståelse för hur ekonomisystem fungerar och har lätt för att lära dig nya system. Som person är du noggrann och strukturerad och trivs i en miljö där du får möjlighet att sätta dig in i olika problem och bidra till deras lösning. Du är vidare en social och initiativrik person som har lätt att samarbeta med andra och som gärna arbetar självständigt.