OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Nu har du chansen att bli en del ekonomiavdelningen på Avida Finans. Tillsammans med dina kollegor i redovisningsteamet kommer du vara delaktig i den löpande redovisningen där du i rollen som Accounting Assistant bland annat löpande kommer att hantera kund- och leverantörsreskontra, bankavstämningar och stötta vid månads- och årsbokslut.
Du kommer utgå från huvudkontoret på Södermalm i Stockholm, med bara ett stenkast från restauranger, affärer och bra kommunikationer.
Några av dina arbetsuppgifter
• Leverantörs- och kundreskontraarbete
• Inläsning av filer
• Godkänna betalningar i banken
• Bankavstämningar
• Ansvara för avstämning av balanskonton vid bokslut kopplat till dina arbetsområden
• Löpande bokföring
• Behjälplig vid månads, kvartals och årsstängning
Kvalifikationer
För att trivas och göra succé i rollen som ekonomiassistent hos Avida tror vi att du har:
• Gymnasial utbildning eller motsvarig inom ekonomi
• Något års erfarenhet av leverantörsreskontrahantering
• Flytande svenska i både tal och skrift samt mycket goda kunskaper i engelska
Vem vi tror att du är
Dina tidigare erfarenheter är viktiga, men för denna tjänst kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att passa i rollen som ekonomiassistent hos Avida ser vi gärna att du är en "doer" med en riktig hands-on mentalitet som motiveras och drivs av ditt arbete. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och har ett öga för detaljer där du inte låter arbetsuppgifter falla mellan stolarna. Du har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt men också vara en del av teamet och stötta upp där det behövs. Då detta är en roll med mycket intern och viss extern kontakt så har du även en god kommunikativ förmåga och är serviceminded.
Tjänsten/arbetsvaraktighet
Tjänsten är ett konsultuppdrag på sex månader, heltid med start omgående. Förhoppningen är sedan att du efter sex månader går över till en anställning hos Avida Finans.
Arbetstiderna är mån-fre, 08:00-17:00.
Plats: Södermalm, Stockholm.
Låter det som en perfekt roll för dig? Vi hoppas det! Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan!
Om Avida Finans
Avida är ett kreditmarknadsbolag som sedan starten 1983 erbjuder enkla och moderna finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i Sverige, Norge och Finland. De är idag cirka 140 anställda, med huvudkontor i centrala Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors. Som ett bevis på att vi lyckas förena tillväxt och lönsamhet har vi fått motta utmärkelsen DI Gasell tre år i rad och fyra gånger totalt, vilket gör oss till Mästergasell. Vårt mål är att bli branschledande och dit når vi genom att ha de nöjdaste kunderna och de stoltaste medarbetarna. Nöjda kunder som vi får genom innovativt tänkande, tekniskt kunnande i framkant, samt stolta, engagerade, kompetenta och erfarna medarbetare. Vi är på stark frammarsch och just nu söker vi efter fler kollegor. På Avida tror vi på ett stöttande ledarskap och på att ge alla rätt förutsättningar att lyckas och utvecklas. Vi tror på transparens och öppenhet och vi erbjuder en stark laganda där vi hjälper varandra och lyckas tillsammans.
Vad erbjuder Avida Finans?
• En miljö som är präglad av positiv utveckling och förändring.
• Möjligheten att vara med och påverka på riktigt. Hos Avida spelar alla en stor roll i bolagets framgång, vi gör den här resan tillsammans som ett team.
• En omgivning med härliga kollegor och många gemensamma aktiviteter så som AW:s, motions- och löptävlingar
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.