Ekonomiassistent till B2B IT-Partner

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

I din roll som ekonomiassistent kommer du arbeta med kundreskontra, fakturering, påminnelser, inbetalningar och vid behov hjälpa till med leverantörreskontra. Du hanterar även frågor från företagets kunder gällande fakturor och inbetalningar. Lönehantering sköts externt.

Detta är ett vikariat på minst ett år, med goda möjligheter för anställning hos kund.

Om företaget

B2B IT-Partner har funnits sedan 2004 och är idag en snabbt växande IT-återförsäljare och systemintegratör. Affärsidén bygger på att ha en kundnära säljorganisation med mycket hög produktkompetens. Bland kunderna finns allt från småföretag, som får heltäckande stöd inom IT, till myndigheter och stora koncerner, som köper volymprodukter. Som ett kvitto på sin framgång har B2B IT-partner har upprepade gånger fått ta emot utmärkelsen Gasell från Dagens Industri, senast i år 2016. De sitter nya fina lokaler mitt i Solna Business Park.

Din profil

Vi söker dig som har möjlighet att starta omgående och som tidigare har arbetat på ekonomiavdelningen hos ett litet eller medelstort företag. Du är minst ekonom på gymnasienivå.

Då mycket kommunikation sker med företagets kunder om faktureringsfrågor är du självklart flytande i tal och skrift i svenska och engelska.

Meriterande egenskaper:
- Erfarenhet av Navision
- Erfarenhet av kontering och bokföring (debet & kredit)

Du har eget driv och kan se vad som behöver göras i olika situationer och med olika uppgifter. Du är reflekterande och självgående med stor initiativförmåga. För dig är struktur och ordning och reda naturligt. Du representerar företaget utåt när du har kontakt med företagets kunder så vi söker dig som är social, glad och trevlig och uppskattar kundmötet.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då intervjuer sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 070-942 59 95 alt. margareta.meek@2complete.se

Om 2Complete

2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi tillsätter tjänster inom hela tjänstemannaområdet från juniora tjänster till chefer- och specialister.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 28 december 2016

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


21 november 2024