OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en ny medarbetare till vårt team inom Back Office. Vi tror att du kan passa till tjänsten om du gillar att arbeta i team och har ett stort intresse för ekonomi och affärssystem. Lockas du dessutom av att vara en del av ett tillväxtföretag i framkant vill vi gärna att du läser mer om tjänsten.
OM COLLECTOR BANK
Collector är en nischbank som erbjuder nytänkande finanslösningar för privat- och företagskunder. Innovation är en av våra största drivkrafter. Med snabbhet, flexibilitet och teknik i fokus anpassar vi tjänster och utvecklar nya lösningar utifrån våra kunders behov. Verksamheten omfattar privatlån, kreditkort, betallösningar för e-handel och detaljistkedjor, factoring, företagskrediter, fastighetslån, kredithantering och inlåning. Vår starka företagskultur, präglad av entreprenörskap, engagemang och etik har bidragit till obruten organisk tillväxt i 17 år. Sedan starten 1999 har vi utmanat och utvecklat branschen i Norden.
Collector är sedan 10 juni 2015 noterad på Nasdaq Stockholm, Large-Cap listan.
TJÄNSTEN
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att tillsammans med Back Office teamet ansvara för den dagliga driften av in- och utbetalningar för samtliga affärsområden inom Collectorkoncernen.
Du kommer att arbeta i flera olika affärssystem och i det löpande arbetet ingår in- och utbetalning, avräkningar, fakturering samt förberedelse inför avisering. Vidare ingår även uppföljning och skötsel av den befintliga reskontran samt förberedande avstämning och bokföring. En viktig del av arbetet är att vara nytänkande och aktivt jobba med att utveckla och förbättra våra rutiner och processer.
Tjänsten är tidsbegränsad i form av ett vikariat, på heltid, under ca 12 månader. Start omgående, enligt överenskommelse. Det finns goda chanser att du erbjuds fortsatt anställning hos oss.
Vi erbjuder dig löpande kompetensutveckling, aktiv satsning på god hälsa, gemensamma aktiviteter utanför arbetsplatsen samt en stimulerande arbetsmiljö i trevliga lokaler i centrala Göteborg.
VI TROR ATT DU
Som söker har ett stort intresse för ekonomi och effektiviseringsarbete. Du har följande bakgrund för att passa för tjänsten:
Gymnasieutbildning, med ekonomisk inriktning, samt med erfarenhet av arbete inom ekonomi
Utbildning med ekonomisk inriktning från universitet eller högskola
Har du utbildning från universitet eller högskola och erfarenhet från arbete inom ekonomi är det givetvis ett plus, men inget krav.
Vi tror också att du:
Är noggrann, strukturerad och har en god förståelse för avstämning och uppföljning
Är intresserad av och har lätt för att lära dig nya affärssystem och förstå logiken i dessa system
Trivs i en roll där du kan varva det dagliga rutinarbetet med nytänkande och förändringsarbete.
Är intresserad av en roll där arbetstempot ofta är högt, då vi arbetar i en snabbföränderlig miljö.
Är prestigelös, vågar fråga och be om hjälp. Din chef och dina arbetskamrater vill att du ska kunna göra ett bra jobb!
INTRESSERAD?
Om du tycker att tjänsten låter som något för dig är du varmt välkommen att skicka din ansökan till oss.
Sista ansökningsdag är den 9 april 2017.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi vill därför gärna ha din ansökan så snart som möjligt.
Har du några frågor?
Anderas Mårtensson, teamchef Back Office, svarar gärna på dina frågor om tjänsten.
E-post: andreas.martensson@collectorbank.se
Ida Ljungberg, HR Business Partner, svarar gärna på dina frågor om rekryteringsprocessen.
E-post: ida.ljungberg@collectorbank.se
Telefon: 073-712 06 05
Kontaktpersoner på detta företaget
Josef Bosaeus
0737120483
Carina Regnér
Hanna Hillerdal
010-1610829
Jeanette Wallin
0737-120474
Ida Ljungberg
Anna Selander
Josefine Berglund
0737-120601