Ekonomiassistent till bankverksamhet

Ekonomiassistent till bankverksamhet

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann, strukturerad och prestigelös person med något års erfarenhet av ekonomiska flöden och kundkontakt? Vi söker en ekonomiassistent för att ta över en viktig roll inom betalningshantering på centralt belägen adress i Stockholms innerstad med start 25 oktober. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, och som första steg i rekryteringsprocessen kommer du genomföra ett personlighets- och logiktest.

OM TJÄNSTEN
I denna tjänst kommer du inledningsvis arbeta nära nuvarande ekonomiassistent som går i pension i mitten av december 2024 och som där efter lämnar över ansvaret till dig. Du kommer att gå parallellt med henne fram till dess för att få en grundlig introduktion och möjlighet att tanka på dig all kunskap du behöver. Under denna period förväntas du vara på plats tillsammans med henne på kontoret varje dag och när du har kommit in i rollen finns möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan. Du förväntas kunna börja den 25 oktober för att ha möjlighet att vara med på 2 månadsbryt innan din kollega avslutar sin tjänst.

Du erbjuds
- En introduktionsperiod där du får arbeta sida vid sida med en erfaren kollega
- Möjlighet till flexibelt distansarbete upp till två dagar i veckan när du väl är självgående
- Ett team med både erfarna och mer juniora kollegor som tillsammans bildar en dynamisk och samarbetsorienterad arbetsmiljö
- Utvecklande arbetsuppgifter inom betalningshantering och utredning

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I den här rollen är ditt huvudansvar att hantera betalningsflöden. Du kommer granska alla inbetalningar till företaget på daglig basis, både internationella och inhemska betalningar samtidigt som du hantera betalningar via olika bankgironummer och matcha stora filer med inbetalningar från andra företag.

En stor del av din roll handlar om att utreda felinbetalningar och reda ut skillnader samt se till att de vanligaste felen rättas till där du kan komma att ringa upp kunder för att guida dem till att göra korrekta betalningar. Vid månadsskiften kan din arbetsbelastning öka något då undersökningar och rapportering kring felaktiga betalningar toppar.


* Ta helhetsansvar för betalningsflöden på daglig basis
* Kartlägga och korrigera felaktiga betalningar i systemen
* Vara drivande i utredningen av felaktiga inbetalningar


VI SÖKER DIG SOM
- Erfarenhet av att arbeta med betalningar och kundkontakt
- Grundläggande ekonomiutbildning är en fördel, men inget krav
- God systemvana, gärna erfarenhet av Raindance eller liknande system
- Flytande svenska i tal och skrift är ett krav

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad och noggrann, med en god siffervana
- Analytisk och tycker om att utföra utredningsarbete
- Självgående och initiativrik, med förmåga att hitta lösningar på problem
- Prestigelös och bekväm med att utföra till viss del monotona arbetsuppgifter
- Energisk och läraktig, med ett intresse för att förstå och åtgärda fel i betalningsflöden

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2024
  • Ansök senast: 9 november 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


15 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

15 november 2024

15 november 2024