OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Till Bavaria söker vi på KFX HR-partner nu en ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra. Rollen är för dig som har god förståelse för ekonomiska flöden och erfarenhet av bokföring. För rätt person finns här möjligheten att kliva in i en specialiserad roll i ett spännande företag!
Om företaget
Bavaria Stockholm är en del av Bavaria Nordic, en av nordens ledande BMW och MINI-återförsäljare med verksamhet i Sverige och Norge. Bavarias ambition är att ligga i framkant inom branschen genom att skapa unika kundupplevelser. Målet är att vara märkbart bättre och överraskande annorlunda. För att lyckas med det ser man sina medarbete som den viktigaste tillgången.
Bavaria erbjuder en spännande och fartfylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Hos Bavaria blir du en del av ett expansivt företag där du ges möjlighet att utvecklas och göra din röst hörd. Som en av sex medarbetare på ekonomiavdelningen får du utrymme att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor.
Arbetsuppgifter
Din roll hos Bavaria kommer att innefatta ett övergripande ansvar för leverantörsreskontra. Utöver att distribuera inköpsfakturor kommer du att hantera behörigheter samt genomföra de olika förändringar som verksamheten kräver. Du kommer även agera kontaktperson till leverantörer i olika ärenden och dina dagliga arbetsuppgifter kommer bland annat bestå i:
- Kassaredovisning
- Inventarieredovisning
- Hantering av utbetalningar, manuellt och via filer
- Kontakt med leverantörer
- Bokning av betalningar i SEK samt andra valutor
- Distribuera inkommande leverantörsfakturor
-Elektroniska leverantörsfakturor i leverantörers olika portaler
Kvalifikationer
Vi tror att du har ett par års erfarenhet av en liknande roll och därigenom goda kunskaper inom bokföring. Som person är du nogrann och har ett gott öga för detaljer. Du har ett systematiskt arbetssätt och arbetar gärna självständigt. Samtidigt som du har förmåga att driva ditt arbete på egen hand tror vi att du trivs att arbeta i grupp. Du känner dig bekväm i föränderliga miljöer och du har god förmåga att skapa rutin och struktur i ditt arbetssätt. Givetvis tycker du om siffror och drivs av att förstå ekonomiska sammanhang och samband. Utöver detta har du:
- Utmärkta kunskaper i Excel
- God systemförståelse och erfarenhet av bokföringsprogram
- Gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Övrigt
Du kommer att bli anställd hos oss på KFX HR-partner och arbeta som konsult hos Bavaria i Solna. Tjänsten förväntas tillträdas i mars/april och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Vid eventuella frågor rörande tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linnea Hägg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Martina Wahlgren
Hanna Benjaminson
Clara Backlund
Susanne Järleby
Anna Jardelid
Hanna Benjaminson
Susanne Järleby
Linn Arvidsson
William Ericson
Linnea Hägg