Arbetsbeskrivning
Är du en noggrann och strukturerad ekonomiassistent som trivs i en prestigelös miljö? Vill du bli en del av ett familjärt bolag där man hjälper varandra och hugger tag där det behövs? Sök tjänsten idag, urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett bygg- och inredningsföretag som erbjuder professionella och skräddarsydda lösningar inom kök, badrum och andra typer av renoveringar. Företaget har i över 20 år fokuserat på att leverera till både privatpersoner, företag, fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Med cirka 40 anställda och en stark företagskultur präglad av prestigelöshet och hjälpsamhet, erbjuder de en trygg och stöttande arbetsmiljö med kontor centralt på St Eriksgatan.
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta nära bolagets ekonomiansvariga och ta hand om löpande ekonomisk arbete. Vi söker dig som har några års vana av liknande uppgifter med en flexibel inställning där du gärna hugger tag i det som behövs. Du kommer vara en viktig del av teamet och det ges mycket god möjlighet att ta på sig mer ansvar i rollen för rätt person. Tjänsten är långsiktigt på heltid med början på 75 % med god möjlighet till överrekrytering.
Du erbjuds
- En bred ekonomiroll där du får goda möjligheter att ta ansvar och utvecklas
- En långsiktig tjänst med god möjlighet till en anställning hos företaget
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Kund- och leverantörsreskontra
* Bokföring av in- och utbetalningar
* Faktura- och kvittohantering
* Kontoavstämningar
* Diverse administration
* Övriga arbetsuppgifter på kontoret där stöttning behövs
VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Har goda kunskaper i ekonomisystem, gärna i Visma och Fortnox
- Har flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av projektprogrammer Next Project.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- Strukturerad
- Flexibel och positiv
- En lagspelare
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231