Ekonomiassistent till bolag i Helsingborg!

Ekonomiassistent till bolag i Helsingborg!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Nu söker vi en Ekonomiassistent till ett trevlig bolag i Helsingborg. Uppdraget är med start i omgående alt. enligt ök. och pågår i minst 6 månader med chans till förlängning. Är du redo för att ta dig an en central och viktig funktion inom ett spännande bolag? Då ska du söka tjänsten! Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Ekonomiassistent kommer du att ha en viktig funktion där främsta uppgift är att hantera löpande bokföring, avstämningar, momsredovisning och viss löneadministration. Arbetet sker främst i affärssystemet Jeeves samt Kontek och Excel. Du kommer dessutom vara delaktig vid månads-, kvartals- och årsbokslut med tillhörande rapportering och budgetering. Du har en löpande dialog med bolagets säljavdelning där ni tillsammans ser till att obetalda kundfakturor hanteras och påminnelser skickas ut. Utöver detta medverkar eller driver du uppkomna projekt och du är en aktiv part i avdelningens löpande förbättringsarbete. Du arbetar nära samt rapporterat till bolagets CFO.

Arbetsuppgifter:
• Löpande bokföring
• Löneadministration (kollektivare + tjänstemän)
• Bankavstämningar samt övriga BR-konton
• Avstämning skattekonto
• Momsredovisning och övriga deklarationer
• Löpande redovisning och delaktig vid månadsavslut
• Delaktig vid månads-, kvartals- och årsbokslut
• Delta i budget- och prognosarbete
• Bistå VD och CFO med administrativa uppgifter
• Inköp av kontorsmaterial samt övrigt förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning

Du kommer att vara placerad på bolagets kontor i Helsingborg (Berga) med arbetstider förlagda under kontorstider måndag-fredag, tjänsten är på heltid. Bolaget är familjärt och präglas utav ett gott samarbete mellan avdelningarna.

Vem är du?
Vi söker dig som besitter god teoretisk och praktisk erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete så som exempelvis moms, redovisningsregler och bokföring. Till din fördel har du arbetat minst ett par år med ovan nämnda arbetsuppgifter och du känner dig trygg i att hantera detta. Du är självgående och tar gärna egna initiativ, samtidigt som du uppskattar ett gott samarbete med dina närmsta kollegor. Du är noggrann, strukturerad, prestigelös och har en hög serviceanda. Dessutom uppskattar du en roll där du får vara aktiv och driva förbättringsprojekt.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Noren

Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk

Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson

Disa Fanto Börjesson
0766-775336

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Malmö AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


21 november 2024