OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en passionerad och självgående ekonomiassistent som kommer att spela en central roll i hanteringen av leverantörsfakturaflödet på bolaget. I nära samarbete med dina kollegor kommer du att ha en viktig roll för att säkerställa smidiga och effektiva processer för leverantörsfakturor samt andra administrativa uppgifter.
Arbetsuppgifter:
- Tillsammans med dina kollegor kommer du att vara ansvarig för hanteringen av företagets inkommande mail avseende leverantörsfakturaflödet. Detta innebär frekventa kontakter, både internt och externt, för att säkerställa smidiga processer.
- Du kommer att vara delaktig i konteringen av fakturor för att säkerställa bokföringen.
- Assistera övriga medarbetare på företaget vid hanteringen av leverantörsfakturor, både för lager- och omkostnadsinköp.
- Delta i bokslutsarbetet, främst med inriktning på avstämningsarbete relaterat till leverantörsreskontran och lager.
- Vara delaktig i arbetet med att vidareutveckla och effektivisera processer och rutiner inom Accounts Payable på företaget.
Kvalifikationer:
- Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
- Erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra och bokslut.
- Goda kunskaper i konteringsprocesser.
- Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ.
- Teamplayer med stark samarbetsförmåga.
- God kommunikationsförmåga på svenska och engelska.
Om gigget:
Det här är ett konsultuppdrag eller gig som vi kallar det på Gigstep. Gigget är på ca 12 månader med start så snart som möjligt.