OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ekonomiassistent inom kundreskontra till ett företag i norrort. Rollen innebär många kontaktytor inom bolaget. Det är högt tempo och en väldigt god stämning och tight grupp. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med goda möjligheter till förlängning. Omgående start.
Arbetsuppgifter
• Kundreskontra
• Kassavstämning
• Bankavstämning
• Inbetalningar
• Reda ut bestridan
• Hantera inkassoärenden
• Fakturering
• Kontoavstämningar i bokslut
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har minst 2 års erfarenhet från en liknande roll och eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Det är meriterande med erfarenhet från bilbranschen samt erfarenhet inom systemet Cobra. Vidare bör du ha god systemvana och kunna behärska officepaketet.
Som person är du prestigelös och inte är rädd för att hugga i. Vidare är du serviceinriktad och en teamplayer som är ansvarstagande men också gillar att ha roligt med kollegorna.
Om Academic Resource
Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Administration, Ekonomi & Finans, samt Life Science. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm/Mälardalen.
Hos oss erbjuds du en anställning hos ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, vilket innebär stor trygghet då du omfattas av bemanningsföretagen Almegas kollektivavtal. Som anställd på Academic Resource erbjuds du förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkringar, semester och föräldralön.
Du får en engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats. Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.