Ekonomiassistent till bolag i Norrort

Arbetsbeskrivning

Är du erfaren ekonomiassistent inom kund och leverantörsreskontran? SJR söker för kunds räkning en driven och ansvarstagande ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra och kundreskontra. Du kommer att arbeta väletablerat och trivsamt bolag! Då har vi på SJR ditt nästa drömjobb!

Om tjänsten
SJR tillsätter nu en Ekonomiassistent inom kund- & leverantörsreskontran till ett uppdrag hos en av våra kunder med kontor i Norrort. Detta är ett konsultuppdrag med start i januari och som pågår i 6 månader. Därefter finns stora möjligheter till att bli anställd hos kunden. Huvudsakliga arbetsuppgifter I din roll som ekonomiassistent inom kund- & leverantörsreskontra kommer du ansvara för nedan uppgifter. Rollen är bred och varierande och ställer höga krav på kommunikation och att kunna driva sitt arbete självständigt.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
. Dina arbetsuppgifter kommer b.la vara;

• Hantera leverantörsfakturor med löpande redovisning
• Kundreskontra inklusive fakturering
• In och utbetalningar
• Rese-/kostnadsredovisning och administration
• Godkännande av registeradministration
• Annan relaterad ekonomiadministration samt kontinuerlig förbättring av processer och rutiner


Lämplig bakgrund
• Har relevant utbildning inom ekonomi eller minst 3–5 år relevant erfarenhet sedan tidigare från liknande roll inom ekonomi
• Har god systemvana
• Har ett gott sinne för struktur och ordning
• Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.


Personliga egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är serviceinriktad och har en känsla för detaljer där du gör det lilla ”extra”. Du förmår att ta egna initiativ och effektivt driva processer i mål utan att tumma på kvalitén. Du är en sann lagspelare som är enkel och flexibel samt har lätt för att kommunicera med såväl kollegor som externa kontakter. Självklart jobbar du prestigelöst är flexibel med en härlig energi.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Atena Vinogradova. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-12-22.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2023
  • Ansök senast: 22 december 2023

Liknande jobb


20 december 2024