Ekonomiassistent till bolag i Stockholm

Ekonomiassistent till bolag i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker en redovisningsansvarig ekonomiassistent, med fokus på leverantörsreskontra, till ett mindre bolag i Stockholm. Sök här!

Är du intresserad av att jobba som ekonomiassistent och har möjlighet att starta omgående? Har du erfarenhet inom leverantörsreskontra? Till ett stort företag i Stockholm söker vi nu en ekonomiassistent som gillar att ta eget ansvar och driva processer och rutiner framåt. Söker du efter en utvecklande roll på ett trevligt, internationellt bolag där du får utveckla dina kunskaper inom ekonomi? Då kan du vara den vi söker. Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

I rollen som ekonomiassistent erbjuder vi dig en spännande tjänst på ett internationellt företag med kontor i Solna. Du kommer att få möjlighet att axla eget ansvar över processer och rutiner och samtidigt jobba tätt med CFO. 

Det är ett expansivt bolag med stora ambitioner, där du med dina kontaktytor och strukturer inom redovisning är central för verksamheten. Detta är ett långsiktigt behov hos vår kund, eftersom en kollega i gruppen ska sluta under våren. 

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att: 

• ansvara för leverantörsreskontra och till viss del kundreskontra 
• sköta all löpande redovisning (huvudbok, avstämningar, periodiseringar, avskrivningar)
• sköta moms-, tull- och valutafrågor 
• ha kontakt med myndigheter
• jobba med andra bolag inom koncernen och ta hand om frågor som rör Intercompany-ärenden
• vara delaktig vid bokslut 

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Tjänsten är på heltid (37,5-vecka) och du arbetar kontorstider, med möjlighet till viss flexibilitet. Under rådande omständigheter blir det såklart mycket jobb på hemmakontoret, men det finns det även möjlighet till efter restriktionerna. Du förväntas starta så snart som möjligt. 

Du kommer att jobba i Navision. 

VEM ÄR DU?

För tjänsten rom ekonomiassistent söker vi dig som:

• har jobbat som ekonomiassistent och känner dig trygg med reskontra, framförallt mot leverantörssidan
• har god vana av löpande redovisning och har god insyn i regelverk kring arbete med huvudbokskonton, moms osv 
• har jobbat i Navision
• är flytande på både svenska och engelska
• arbetar strukturerat, noggrant och effektivt mot uppsatta deadlines 
• trivs i en självsändig roll även om det ofta är många kontakter, antingen externt eller internt 

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2021
  • Ansök senast: 19 mars 2021

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


21 november 2024