Ekonomiassistent till bolag inom miljö och hållbarhet med start omgående

Arbetsbeskrivning

Har du bakgrund inom ekonomi och stort miljöintresse och vill vara med och bidra till en mer hållbar framtid genom ditt yrke? Läs då mer om rollen nedan!

Om tjänsten
Till bolag inom miljö och hållbarhet söker vi nu en klimatintresserad ekonomiassistent med start omgående. Detta är ett konsultuppdrag på sex månader och för rätt person finns möjlighet att uppdraget övergår i en direkt anställning hos kund. Du välkommnas till ett engagerat och samarbetsinriktat team som söker en ny kollega för att förstärka sitt team på sex personer.



Huvudsakliga arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att spela en viktig roll i teamet och hantera löpande bokföring, fakturahantering, och ekonomisk rapportering, samt till viss del arbeta med projekt som direkt eller indirekt bidrar till hållbarhetsagendan. I rollen ingår även att hantera avdelningens gemensamma mejlbox och svara på frågor från organisationen.

Lämplig bakgrund
Rätt person för rollen har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande samt minst två års erfarenhet av arbete inom ekonomi och bokföring. Vi ser gärna att du har arbetat i Visma PX tidigare, men det är inget krav. Därtill har du goda Excel-kunskaper och är flytande i engelska och svenska, i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är noggrann, ansvarsfull och organiserad. Din förmåga att vara serviceminded och trivas i en stödjande roll är viktigt för oss. Du har en förmåga att se det stora perspektivet och förstår vikten av att ständigt arbeta med att förbättra våra processer. Som person är du en lagspelare som trivs i en dynamisk arbetsmiljö och har lätt för att anpassa dig till nya situationer. Din drivkraft är att bidra till positiv förändring och du är inte rädd för att tänka nytt och kreativt.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-06-22.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 maj 2024
  • Ansök senast: 21 juni 2024

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024