OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Snabbfakta
Vår kund söker just nu en ekonomiassistent till sitt huvudkontor i Sävedalen. Det här är tjänsten för dig som trivs i ett öppet arbetsklimat och som gärna växlar mellan att arbeta självständigt och i samarbete med andra.
Rollen
I rollen som ekonomiassistent har du nära samarbete med företagets ekonomichef. Du kommer arbeta brett med framförallt kund- och leverantörsreskontra och fakturering samt ad-hoc uppgifter som kommer till ekonomiavdelningen.
Tjänsten innefattar främst arbete med:
• Kund- och leverantörsreskontra
• Fakturahantering
• Löpande bokföring
• Returhantering
• Ansvar för växeltelefon
• Stödja ekonomichefen och övrig verksamhet med administrativa uppgifter
För den här tjänsten ser vi att du har gymnasiekompetens med inriktning på ekonomi och gärna 1 - 3 års arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst. Du är van att arbeta i stora, avancerade affärssystem. Om du har jobbat i Navision är det meriterande. Du är obehindrad i det svenska språket i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. För att trivas i den här rollen ser vi att du som person är en engagerad, flexibel, initiativtagande och serviceinriktad lagspelare.
Vad vi erbjuder dig
Vi ser långsiktigt på det här samarbetet och du kommer att erbjudas en stimulerande och dynamisk arbetsplats med möjligheter till att ta ett självständigt ansvar inom ditt område. Det här är ett konsultuppdrag på 6 mån med chans till förlängning. Uppdragets start är så snart som möjligt.
Vi arbetar med löpande urval så sök gärna tjänsten så snart som möjligt, dock senast 21 juni. Om du har frågor kontakta ansvarig konsultchef, Jonna Berglöv på jonna.berglov@jerrie.se eller ring på 0763034100.
Vår kund
Jobbar med heltäckande systemlösningar, installationssupport och underhållssupport inom avvattning. De erbjuder säkra och effektiva lösningar för hantering av dagvatten, avloppsvatten och spillvatten.