Ekonomiassistent till Boomr AB

Ekonomiassistent till Boomr AB

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och redo för nästa utmaning? Tycker du om att arbeta i en snabbt föränderlig miljö där du får mycket frihet under ansvar? Och låter det inte härligt att få börja varje morgon med en ordentlig och serverad frukost tillsammans med dina kollegor?

Du kommer sitta i öppna, fräscha lokaler i Krokslätts fabriker där det är tätt samarbete mellan bolagen. Kulturen präglas av teamkänsla och prestigelöshet där kunden alltid är i fokus.

Rollen
Ekonomiavdelningen är en central funktion i en företagsgrupp med bolag inom olika branscher. Avdelningen består idag av totalt fem personer som ansvarar för gruppens ekonomi, finans och administration. I rollen som ekonomiassistent rapporterar man till CFO och ansvarar bl.a. för allt från löpande bokföring till upprättande av bokslut för Boomr AB och Freja Partner AB, samt några andra mindre bolag.

Övriga ansvarsområden är bland annat:
- Kundreskontra / Leverantörsreskontra
- Hantering av in- och utbetalningar
- Fakturering och uppföljning

Som person är du glad & positiv, noggrann och tycker att det är kul att arbeta med siffror. I tjänsten ingår det bra förmåner i form av bland annat friskvårdsbidrag, företagshälsovård och många roliga personalaktiviteter m.m.

Vem är du?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har ca 5 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och vi ser att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som ovan. Det är meriterande om du har arbetat med momsredovisning och lönehantering.
I övrigt är du en teamplayer och har en "Can do-attityd" och det är viktigt att du känner ägandeskap för dina uppgifter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan
Detta är en direktrekrytering där du blir anställd av Boomr. Tjänsten är ett vikariat på ca ett och ett halvt år med goda chanser till förlängning.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Josef Bergquist på josef.bergquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2023
  • Ansök senast: 3 april 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


21 november 2024