OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR tillsätter nu en ekonomiassistent till noterat globalt mjukvarubolag som har sitt huvudkontor i centrala Stockholm. Detta är inledningsvis ett 6 månaders konsultuppdrag via SJR med start omgående. För rätt person är därefter tanken att man blir överrekryterad till vår kund.
I din roll som ekonomiassistent kommer du vara en del av ekonomiavdelningen som består av 10 personer och arbeta brett inom ekonomiområdet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir inom leverantörsreskontran där du blir en viktig del i vårt fortsatta arbete med digitalisering och utveckling av våra arbetsprocesser. Du behöver ha förståelse för månads-och årsbokslut, reserveringar, periodiseringar och avstämningar.
Dina arbetsuppgifter:
-Leverantörsreskontra
-Processförbättring
-Vidarefakturering
-Löpande redovisning
-Förbereda material till revisorer
Din bakgrund:
Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi och minst 2-3 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Vi ser att du är en kommunikativ person som trivs i en roll med stora kontaktytor. Samarbete är viktigt och att du är trygg i dig själv, prestigelös och självgående. Du ska vara ansvarstagande, noggrann och flexibel. Här behövs en Doer som inte drar sig för att jobba högt som lågt. Vidare behöver du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska samt engelska. Vidare behöver du vara systemvan och van användare av Excel. En bakgrund från redovisningsbyrå är meriterande.
Har du erfarenhet av Palette och ekonomisystemet Microsoft Dynamics Business Central ser vi detta som meriterande.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Atena Vinogradova. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-12-24.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88