OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en AP Accountant/ekonomiassistent till ett stort, börsnoterat företag i norra Stockholm. Du kommer i din roll arbeta med leverantörsreskontra, enklare bokföring och avstämningar i ett av de större bolagen i koncernen. Uppdraget startar så snart som möjligt men senast under april och pågår under 6 månader, med goda möjligheter till överrekrytering.
Du kommer tillhöra ett team på tio personer inom leverantörsreskontragruppen och rapporterar till chefen för leverantörsreskontra.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Felhantering & kontroller av leverantörsfakturor
- Ränte-, påminnelse-, inkasso- & KFM-hantering
- Sköta enklare uppgifter inom bokföring
- Avstämningar
- Kontering
- Betalningar
- Upplägg av nya leverantörer
- Arbeta med ständig förbättring och utveckling av vår leverantörsreskontrafunktion och processen
- Utredningsarbete
Vi söker dig
Vi söker dig som har minst 0,5 års erfarenhet av leverantörsreskontra, gärna med erfarenhet från större företag och SSC. Det är ett stort plus om du tidigare har arbetat i Agresso och/eller Palette. Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller dokumenterad erfarenhet av relevanta arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i Excel och ett generellt systemintresse. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
Låter detta som en tjänst för dig? Skicka gärna in din ansökan redan idag då vi presenterar kandidater löpande. Eventuella frågor kring uppdraget besvaras av Matilda Eldh, matilda.eldh@newr.se.
Om Newr
Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.