Ekonomiassistent till Bra Flyg

Ekonomiassistent till Bra Flyg

Arbetsbeskrivning

Vi på SJR hjälper nu vår kund BRA flyg att hitta deras nästa medarbetare till ekonomiavdelningen och till tjänsten som ekonomiassistent. De sitter i nya fina lokaler vid Bromma Blocks och du kommer jobba tillsammans med 7 härliga kollegor. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader och därefter finns stora chanser till att bli anställd hos Bra Flyg. Kunden vill att man är på plats ca 2-3 dagar/veckan. Uppdraget är start så snart som möjligt.

Arbetsuppgifter
- Löpande bokföring och avstämningar
- Ansvarig för kundreskontran
- Avstämning kassa-bank
- Ansvarig för leverantörsreskontran
- Löpande kontering samt periodisering av leverantörsfakturor
- Reserveringar vid bokslut
- Leverantörsbetalningar via Autopay samt div manuella betalningar
- Hantering och avstämning anläggningsregistret
- AMOS och lagerhantering, bokning ut och in ur lagret
- Delta i framtagande utav cashflow utfall

Vem söker vi?
Vi söker dig med högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande. För att passa i rollen som ekonomiassistent bör du vara analytiskt lagd, stresstålig, strukturerad, serviceinriktad, ansvarsfull och van vid att arbeta självständigt. Men det är också viktigt att du är en lagspelare som trivs ihop med andra människor.

Vi tror att du är en positiv och noggrann person med grundläggande teoretiska och praktiska ekonomikunskaper.

Som ekonomiassistent hos oss önskar vi att du har systemvana samt goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel. Det är även viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska.

Om BRA
BRA etablerades 2016 efter en sammanslagning av flera regionala flygbolag som ingick i samma koncern. Bolagets rötter sträcker sig ända tillbaka till 1940-talet. BRA hade innan pandemin ca 2 miljoner passagerare årligen som enligt svenskt kvalitetsindex varit de nöjdaste inom svenskt flyg mellan åren 2016-2019. BRA arbetar aktivt för ett fossilfritt inrikesflyg och har målet att vara fossilfria 2030.

Ansökan;
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-05-20.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 april 2022
  • Ansök senast: 20 maj 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024