OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till ett framgångsrikt distributionsbolag med verksamhet i hela Norden. Uppdraget är en heltidstjänst med start så snart som möjligt och sträcker sig under uppskattningsvis sex månader. Då företaget är under ständig utveckling kan det öppnas upp möjligheter till vidare förlängning framöver.
Om rollen
Ditt främsta fokus i denna roll kommer att ligga på leverantörsreskontra där företaget har stora flöden av fakturor. I din roll kommer du även att stötta upp inom kundreskontra samt diverse administrativa uppgifter. Du kommer att ingå i ett ekonomiteam om ca sex personer där ni tillsammans hanterar leverantörsreskontran för de nordiska länderna samt ytterligare ett bolag. Vidare innebär arbetet dagliga kontakter såväl extern som internt. Det mesta av arbetet sker i affärssystemet Jeeves samt en del hantering inom Scancloud.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att bestå utav:
· Granskning, matchning och kontering av leverantörsfakturor
· Hantera påminnelser och dialog med leverantörer vid behov
· Hantera inkassoärenden
· Utredningar
· Övriga administrativa uppgifter
Om dig
Vi ser att du som söker till denna tjänst har god grundförståelse inom redovisning samt har minst 1 års arbetslivserfarenhet inom området leverantörsreskontra. Då denna kund arbetar med stora fakturaflöden ser vi gärna att du har erfarenhet av detta liksom att det också är ett plus om du tidigare arbetat med omkostnadsfakturor.
Du har en god förståelse för ekonomisystem och ett intresse för att lära dig nya system. Som person är du en lagspelare, noggrann och strukturerad i ditt arbete.
Rollen arbetar mot många kontaktytor både internt och externt vilket innebär att du bör vara en person med en väl utvecklad kommunikations- och samarbetsförmåga som också trivs bra med att arbeta i större team.
Vidare behöver du kunna kommunicera både i tal och skrift på svenska och engelska.
När du blir en av oss
Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter!
Läs mer om livet som konsult vi oss här!
Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är konsultchef Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se, 076-000 18 12) och konsultchef Markus Kask (markus.kask@wise.se, 073-5216598) . Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig!
Ansökan
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Observera att vi pga GDPR inte tar emot ansökningar via mail.
Vi ser fram emot att höra från dig!